Az elmúlt négy futam során világossá vált, hogy az idei szezonban a mezőnyből fölényesen kiemelkedik a Ferrari és a McLaren csapat, míg a többiek jelentősen lemaradva harcolnak a még pontokat érő helyezésekért. Azonban egyértelműen kijelenthető, hogy eddigi teljesítménye alapján a középmezőnyt a BMW vezeti.
Az idei négy versenyen Nick Heidfeld háromszor ért célba negyedikként, a csapat a konstruktőrök összesített versenyében a harmadik helyen áll, azonban a legutóbbi, barcelonai futamot követően a német gárda mégsem lehetett maradéktalanul elégedett.
A lengyel Robert Kubica ugyan követve csapattársa eddigi példáját, és negyedik lett Spanyolországban, ezzel szemben Heidfeld a sebességváltó meghibásodása miatt feladni kényszerült a viadalt. Ráadásul a német pilótának már korábban, első bokszkiállás során elszállt minden esélye a pontszerzésre, hiszen rosszul rögzítették a jobb első kerekét, így egy kört városi tempóban kellett megtennie, mire újra visszatérhetett szerelőihez.
Mario Theissen, a BMW motorsport igazgatója szerint a kiesést okozó váltóproblémát megoldották és a szakember teljes mértékben meg van győződve arról, hogy Monacóban nem fog megismétlődni a spanyol versenyhez hasonló eset.
"Még a futam vége előtt, Barcelonában megpróbáltunk a végére járni Nick váltóproblémájának és a Paul Ricardon elvégzett tesztelés alatt már tettünk is korrigáló lépéseket"- magyarázta a BMW vezetője. "Nick elrontott kiállását is áttanulmányoztuk és a jövőre nézve tanultunk a leckékből."
Mario Theissen még hozzátette, annak érdekében, hogy a BMW csapat megerősítse jelenlegi harmadik helyét a konstruktőri versenyben, Monte-Carlóban a csapat minden tagjának hibátlanul kell teljesítenie a feladatát.