Kubica enyhe agyrázkódással és bokaficammal megúszta a látványos esést, és az sem kizár, hogy a hétvégi Amerikai Nagydíjon már ismét a lengyel ül a tízes rajtszánú BMW volánja mögött.
A hátborzongató baleset után Audetto úgy gondolja, hogy támogatni kell a két vezető azon törekvéseit, hogy a Forma 1-es autók egyre biztonságosabbak legyenek, habár az egyre szigorodó előírásokkal a csapatoknak okoznak fejtörést.
"Örülök, hogy Kubica megúszta, bár őszintén szólva amikor láttam a balesetét, már a legrosszabbra gondoltam"- mondta Audetto. "Ha ez tíz évvel ezelőtt történik, akkor nem úszta volna meg ennyivel, de a mostani a biztonsági követelmények fantasztikusak, Robert életét a HANS mentette meg"- emelte ki a 2003 óta kötelezővé tett fej- és nyakvédő rendszer fontosságát a Super Aguri ügyvezetője.
A HANS (head and neck support) a sisakhoz csatlakoztatva megakadályozza, hogy a pilóta feje túlságosan előre bukjon frontális ütközéskor. Ezáltal is védve azt a komolyabb sérülésektől.
"Kubicának szerencséje volt, de köszönettel tartozunk Max Mosleynak és Charlie Whitingnak is, mert ők igazán kemény követelményeket támasztanak elénk. Néha panaszkodunk, amikor alig tudjuk teljesíteni a törésteszteket, és azt mondjuk, az autók már így is túl biztonságosak, de amikor látsz egy ilyen balesetet, rá kell ébredned, hogy hálát kell adnod az FIA-nak, amiért nem történt tragédia"- fejezte be Audetto.