"A halált sohasem lehet száműzni a Forma-1-ből"- nyilatkozta az egykori világbajnok. "13 éve nem történt tragédia, ami óriási szerencse. De valamikor újra fel fogja ütni a fejét, mint ahogyan az Montrealban is majdnem megtörtént. A Forma-1 mindig is az élettel és a halállal való játék volt, és az is marad. A rizikó továbbra is jelen van."
A halál szele Niki Laudát is megcsapta, az osztrák pilóta még 1976-ban a Nürburgringen szenvedett balesetet, de súlyos égési sérülésekkel megúszta: "Mindig is egyértelmű volt, hogy egyszer a kórházban fogok kikötni"- emlékezett vissza Lauda.
"Sokak számára a Forma-1 a csillogásról és a pompáról szól. De ez csak illúzió"- folytatta a legenda, aki szerint a fiatal pilóták nem ismerik a félelmet és a halált. Az utolsó tragédiára 1994-ben került sor, akkor viszont egy hétvége alatt ketten is az életüket vesztették, Imolában előbb Roland Ratzenberger, majd a versenyen Ayrton Senna is halálos kimenetelű balesetet szenvedett.
Míg a háromszor világbajnok Niki Lauda idejében statisztikailag minden évre "jutott" egy halálos baleset a száguldó cirkuszban, addig a roppant szigorú biztonsági előírásoknak köszönhetően mára szerencsére jóval kisebb lett ennek az esélye, az osztrák expilóta 10 százalékról beszél.
Egy olyan balestben, amit Kubica Montrealban karcolás nélkül megúszott, a 70-es években Lauda leírása szerint "szájharmonika módjára összepréselődött volna az illető, és azonnal meghalt volna."
Az 58 éves osztrák szerint a montreali bukás Robert Kubicát is meg fogja változtatni, Lauda ugyanis a saját balesete után fél évig még csak nem is emlékeztetett régi önmagára: "Teljesen leblokkoltam, alig mertem felkapcsolni kettes fokozatba."