A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) biztonságért felelős bizottságának elnöke szerint a lengyel a szigorú biztonsági előírások miatt maradt életben.
Mialatt az FIA még vizsgálja az autó fekete dobozának adatait, addig Kubica az indianapolisi futamkihagyása után pályafutása legjobb kvalifikációs eredményével, és egy negyedik hellyel tért vissza a Francia Nagydíjon.
Az FIA illetékes bizottságának elnöke, Peter Wright szerint több tényező játszott szerepet abban, hogy a versenyző komolyabb következmények nélkül szállhatott ki az autóból, ami inkább köszönhető az elmúlt években egyre szigorodó biztonsági előírásoknak, mint a BMW egyéni fejlesztéseinek. Wright többek között kiemelte a HANS (head and neck support) jelentőségét, de a magas szénszáltartalmú, nagyszilárdságú sisak fontosságát is.
Arról már korábban beszámoltak, hogy Kubica azután veszítette el a kontrollt versenygépe felett, miután 279 km/h sebességgel belekapott Jarno Trulli Toyotájának hátsó szárnyába, a becsapódás pillanatában pedig 227,5 km/h-val haladt a lengyel autója.
A német RTL csatorna a minap elkészítette Kubica balesetének számítógépes animációját, mellyel azt is szemléltette, hogy a becsapódás során hogyan léptek működésbe az egyes biztonsági elemek.