Melltartóját eldobó lányt és egy csónakban vadul szeretkező párt ábrázol többek között az az állami pénzen készült animációs film, amivel a Magyar Turizmus Rt. a Balatont próbálja népszerűsíteni.
A KFT zenekar Balatoni nyár című számához készült klipben egy tóparton lebzselő férfi egy kék szemű lányt próbál meghódítani, majd miután ez nem sikerül, kénytelen beérni egy barnaszeművel. A pár egy csónakban szeretkezik, később pedig a férfi a jegygyűrűjét próbálja meg elrejteni a lány elől.
A reklámfilmmel a 20-25 év közöttieket akarják visszacsalogatni a Balatonhoz, a cég felmérései szerint az elmúlt években ez a korosztály kereste fel egyre kisebb arányban a Balatont - mondta az [origo]-nak Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. vezérigazgatója.
A néhány százezer forintból készült reklámmal Galla szerint vírusmarketing-módszerrel próbálják elérni a fiatalokat. Ennek lényege, hogy a provokatívnak, viccesnek szánt hirdetést e-mailben küldözgessék tovább. Az animációt a Magyar Turizmus Rt. szerint három nap alatt 10 ezren töltötték le, illetve küldték tovább.
"Ez egy jópofa kezdeményezés, ami várhatóan a Balatonra irányítja a figyelmét" - mondta Galla, majd hozzátette: ha a bulvárlapokat mellekkel lehet eladni, akkor meg lehet tenni ezt a Balatonnal is.
Szűcs Ervin, a Weber Shandwick kommunikációs tanácsadó cég ügyvezető igazgatója szerint a formabontó hirdetéssel a Magyar Turizmus Rt. valószínűleg szakítani akar a fantáziátlan kormányzati hirdetések hagyományával. Szűcs viszont úgy véli, hogy az animáció alkalmatlan a fiatalabb generáció megszólítására, inkább azokat hódíthatja vissza, akik 10-20 évvel korábban nyaraltak a tó partján, és nosztalgiával emlékeznek vissza erre.
"Inkább röhejes az egész, mint vicces" - summázta véleményét Visy Zoltán grafikus, aki szerint ugyancsak alkalmatlan a reklám a huszonéves korosztály megszólítására. A grafikus szerint az Unicum-reklámból visszaköszönő karakterek, valamint a nosztalgikus hangulat miatt inkább az idősebb generáció számára lehet vonzó a hirdetés.
Szabó András