A Strategy Analytics felmérése szerint 2005-ben 153 százalékkal több Bluetooth szabványt használó mobiltelefonos headsetet adtak el a gyártók mintegy 1 milliárd dollár értékben. Az idei évben az eladások várhatóan 70 százalékkal fognak bővülni.
A társaság adatai szerint a tavalyi év során a mobiltelefonok eladása terén a ranglista második helyén álló amerikai Motorola adta el a legtöbb headsetet, az eladott kiegészítők 28,2 százalékát ez a cég gyártotta. A második helyre 16,3 százalékos részével a Jabra, a harmadikra pedig a Plantronics cég került 12,3 százalékos részesedéssel.
A vezeték nélküli headsetek népszerűsége a piackutató cég szerint két dolognak köszönhető: egyrészt jelentősen csökkent az ára a bluetoothos eszközöknek (már ötezer forint körüli összegért kapni ilyen fülhallgatót), másrészt sokan azért vásárolják ezeket, hogy vezetés közben is biztonságosan - s a helyi kresznek megfelelően - tudjanak telefonálni. Jelenleg a felhasználó egyik fülére csatolható, monó headsetek a kelendőek, ám mivela legújabb mobilok már zene- és videolejátszásra is képesek, elemzők szerint hamarosan a kétfüles, sztereó típusok is el fognak terjedni - bár ezek jelenleg csupán nyolcból egy készülékkel kompatibilisek, ráadásul jóval drágábban monó társaiknál.