Sorozatunk második részét itt, harmadik részét itt találja.
A filmesek és reklámkreatívok kisokosában az első oldalon szerepel, hogy a nő, a gyerek és persze a kutya is garantált siker. Nincs is ebben semmi rossz, így vagyunk programozva. Az autók első számú célcsoportja a formás idomokra kapja fel a fejét. Persze egy kis kreativitás sosem árt, a reklámok színes és fantáziadús világában pedig egyenesen kötelező megújulni. Így jutottunk el az autó mellett bájosan mosolygó modelltől az akciózó szépségen és az idegborzoló anyóson át a túszdrámában csak statisztaszerepet kapó üzletasszonyig, hogy végül a férfi vágyának két tárgya eggyé váljon, és úgy próbálja meg elrabolni a szívét. Összeszedtük a legjobbakat.
A csajos Ford StreetKa reklámarca Kylie Minogue volt
Chevrolet Impala (1964)
A General Motors 1964-es reklámja több szempontból is igazi klasszikus. Az elegáns kabrióhoz öltözött modellnek nem volt más dolga, mint emelni a kompozíció fényét, de hogy tényleg megdolgozzon a pénzéért, az autóval együtt helikopterrel felvitték egy utahi óriásszikla tetejére, hogy így fejezzék ki a márka nagyságát. A reklám elkészült, de az ötletgazda nagyobb kárt csinált vele, mint hasznot, mert a hirtelen feltámadó szél miatt órákig nem tudták lehozni a halálra rémült lányt, aki idegösszeomlást kapott, és beperelte a GM-et. A korabeli nyugodt életritmushoz igazodva kétpercesre vágott kisfilmre viszont még ma is sokan emlékeznek Amerikában.
Dodge Charger (1970)
Ha nem lett volna a Hazárd megye lordjai című bárgyú autós üldözős sorozat, az izomautók egyik királya, a Dodge Charger valószínűleg akkor is igazi ikonná vált volna az autótörténelemben. Kortársaival együtt ma is a férfiasság jelképe, hát még a maga idejében milyen nagyszerűen lehetett vele csajozni! Ennek a rituálénak állít emléket a tengerparton forgatott 1970-es reklámfilm, melynek főszereplője egy igazi kötött pulcsis, SZTK keretes szerencsétlen egy hárpia barátnővel együtt, aki hamar kikerül a képből, miután több bikinis lánynak is megtetszik a kocsi és persze a benne ülő fickó is. Itt a csinos nők már nem kellékek, sokkal inkább hús-vér szereplők, akiknek a jelenléte közvetetten adja el az autót.
Citroën AX (1987)
A nyolcvanas évekre forradalmi változáson ment át a nők társadalomban betöltött szerepe, amit egy olyan márka, mint a forradalmi megoldásairól híres Citroën nem hagyott figyelmen kívül. Az AX 1987-es reklámjának főszereplője egy ázsiai lány, aki egy vonat tetején autózva jut el a büfékocsiig. A kreatívokra biztosan nagy hatással volt a csúcson lévő Jackie Chan munkássága, bár a franciák mindig is erősen érdeklődtek az ázsiai kultúra iránt. Akkoriban több reklámjukban is szerepeltek olyan egzotikus helyszínek, mint például Tibet. Ez a kisfilm teljesen újraértelmezi a reklámban szereplő női karaktert, már nem is a férfiak figyelmére pályázik, hiszen a kisautó célcsoportja itt már a modern nő. A látványos kaszkadőrmutatványokkal felspécizett autóreklám pedig szintén a korszak specialitása.
Citroën Xsara (1999)
A kilencvenes évek végére forradalmi szemléletét sajnos elnyomta a Citroën, és elkezdett egészen hétköznapi kocsikat gyártani, hogy megfeleljen a korszellemnek. Ilyen volt a Xsara is, amely nem sikerült rosszul, de könnyű volt összekeverni egy japán autóval, bár sajnos csak kívülről. Ehhez a kocsihoz a 29 éves német szupermodellre, a korszak egyik ikonjára, Claudia Schifferre volt szükség, aki az összes ruhadarabjától megválik, hogy a Citroënt viselhesse. Az 1999-es reklám vérbeli kilencvenes évekbeli darab a német szállodasorozatokra rímelő luxus környezettel és atmoszférával. Felnőtt-tartalma ellenére pikáns, de nem otromba. A biztonság kedvéért egy hang a "fashion" szót suttogja közben, ha nem lenne világos, hogy ez az új divat.
Porsche 911 Cabriolet (1999)
Vetkőző nőben gondolkozott a Porsche is az évezred végén, de a németek csavartak egyet a történeten. Az Amerikában betiltott reklámban a sikátorban leparkolt 911-es kabrió felkelti egy nő érdeklődését, aki hirtelen szétrántja a kabátját, mire a kocsi izgalomba jön, amit a motorosan kiemelkedő hátsó szárny jelképez.
Alfa Romeo 156 Sportwagon (2000)
Az Alfa Romeóval kapcsolatban leggyakrabban a szépség és a szenvedély szavak ugranak elő a marketingesek szótárából, nem véletlenül. De mi van akkor, ha az Alfa kombit gyárt, amit a megfelelő formába csomagolva szeretne pénzre váltani? Megfizeti a világ egyik legszebb színésznőjét, Catherine Zeta-Jonest, akinek éppen akkor fut a mozikban Briliáns csapda (Entrapment - 1999) című filmje. Mivel az eredeti cím is a csapdába esésre utal, a történet pedig a hölgy akrobatikus hajlékonyságán alapul, meg is volt a reklám sztorija: a limuzinsofőrök direkt ráparkolnak Catherine Alfájára, de ő csak a kezükbe nyomja a cipőjét, felszakítja a ruháját és a nagyra nyíló csomagtartón át a ledönthető ülések között elegánsan becsusszan a kormány mögé. Lehet ennél meggyőzőbb érvet felhozni egy kombi mellett?
BMW M5 (2001)
Nem igazi reklám, de e nélkül nem lett volna teljes a válogatásunk. A BMW híres rendezőket kért fel, hogy forgassanak egy-egy rövidfilmet a belátásuk szerint. A kis alkotások két közös eleme egy BMW és Clive Owen, a sofőr, aki mindig valamilyen hajszába kerül az autóval. A Madonna főszereplésével készült Star című 2001-es rész hasonló alaphelyzettel indul, mint az előbbi Alfa reklám. A háklisan viselkedő híresség a parkolóba tart, ahol a fekete limuzinok között egy ezüst M5-ös várja, de itt elszabadul a pokol. A sofőr ámokfutásba kezd a hátsó ülésen hánykolódó Madonnával, aki egy kézifékes fordulónak és egy éppen időben kinyitott ajtónak köszönhetően a lehető legrosszabb formáját nyújtva zuhan a vörös szőnyegre a fotósok hada elé. Ki bánt így el a popikonnal? Hát persze, hogy a férje, Guy Ritchie.
Összeállításunk a következő oldalon folytatódik. Lapozzon!