Jogi lépések Deutsch vádjai miatt

Vágólapra másolva!
Deutsch Tamás, a Fidesz budapesti elnöke azt állítja, a főváros és a tulajdonában álló cégek egy év alatt közel 100 millió forint értékben kötöttek szerződést Demszky Gábor főpolgármester volt kampányfőnökének PR-cégével. A jelenlegi kampányfőnök jogi lépéseket tesz az ügyben. A korábbi kampányfőnök, akinek irodájába kedd este betörtek, nevetségesnek tartja a vádakat.
Vágólapra másolva!

A főváros, a tulajdonában álló közszolgáltatók, valamint a főváros által kiírt közbeszerzési pályázatokon nyertes cégek szerződéseket kötöttek azzal céggel, amelynek tulajdonosa korábban Demszky Gábor kampányfőnöke volt, és amelyet a főpolgármester jelenlegi kampányfőnöke vezet - állítja Deutsch Tamás fideszes országgyűlési képviselő, a párt budapesti elnöke. A politikus rendkívüli sajtótájékoztatóján elmondta, az intézmények és cégek kommunikációs szolgáltatások nyújtására szerződtek a Sawyer Miller Group nevű PR-céggel.

A Fidesz budapesti elnöke néhány szerződést részletesebben is ismertetett. Ezek közül kettőt a BKV kötött a Sawyer Miller Grouppal, védjegyes járatainak népszerűsítésére. A két szerződés közül az egyik 7,2 millió, a másik 1,2 millió forintról szól. Deutsch felhívta a figyelmet arra, hogy a szerződések külön-külön nem érik el a törvényben előírt közbeszerzési értékhatárt.

Másik két szerződést is példaként említ a politikus, az egyik 6,2 millió, a másik 4 millió forint értékű kommunikácis szolgáltatásról szól és az Alkotás és Villányi úti felújítást végző cég - az Euroút Kft. - rendelte meg. A fideszes képviselő szerint érdekes, hogy az építő késett az útfelújítással ezért egy meglévő szerződés mellé újabbat kötöttek.

A harmadik eset, Deutsch szerint azért érdekes, mert a szövegezése szerint a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. kötötte a főpolgármesteri hivatal kezdeményezésére. Ennek a szerződésnek az értéke 6,5 millió forint. Mint Deutsch megjegyezte, még soha nem látott olyan szerződést, amely így szólt volna.

A politikus szerint elgondolkodtató, mi lehet az oka annak, hogy fővárosi tulajdonban lévő közszolgáltatók, illetve közbeszerzési eljárásokon nyertes cégek a főpolgármester kampányfőnökének cégétől rendeltek meg kommunikációs szolgáltatásokat, és erre a feladatra - Deutsch tudomása szerint - nem is írtak ki pályázatot.

Deutsch úgy véli, a szerződések arra utalnak, hogy a főpolgármester közvetlenül vagy közvetve közpénzekből folytatja kampányát. Deutsch a tájékoztatón emlékeztetett a Fővárosi Dugó című kiadványra is, amely szerinte nem praktikus információkat közölt, hanem Demszky kampányát szolgálta, valamint arra, hogy egyes fővárosi közbeszerzési eljárások esetében még a pályázat kiírása előtt imsertek voltak a leendő győztesek.

Deutschnak 17 darab 1992. május 12. és 2000. július 6. között kötött szerződés jutott a birtokába. A politikus jelezte, az iratokat továbbítani fogja a Miniszterelnöki Hivatal közpénzekért felelős államtitkárának.

Demszky Gábor kampányfőnöke, Nyári Krisztián az [origo]-nak elmondta, sem ő, sem cége nem áll kapcsolatban a fővárossal és annak intézményeivel, ezért jogi lépéseket tesz Deutsch állításai miatt. A kampányfőnök hozzátette, nem igaz a fideszes politikus azon állítása sem, hogy ő vezetné az említett PR-céget, ő ugyanis mikor beszállt a főpolgármester kampányába, kilépett az ügynökségtől.

A volt kampányfőnök cégének irodájába kedd este betörtek. Az irodából nem tűnt el semmi, de a cég feljelentést tett, és a rendőrség megindította a nyomozást, tudta meg az [origo].

A PR-cég igazgatója, Demszky korábbi kampányfőnöke nevetségesnek tartja Deutsch vádjait. Bruck Gábor az [origo]-nak elmondta, cége Magyarország egyik vezető kommunikációs ügynöksége, amely ugyanúgy a piacról él, mint a többi ügynökség. Az igazgató hozzátette, csakúgy mint a fővárosban működő 15 hasonló profilú cég, ők is dolgoznak a közintézményeknek. Bruck szerint cége ugyanakkor éppen azon ügynökségek közé tartozik, amely kevesebb megbízást kap a fővárostól és az annak tulajdonában lévő vállalatoktól. Az igazgató elmondta, a Deutsch által a sajtótájékoztatón említett 100 milliós összeg közel sem fedi a valóságot, cége ugyanis évente legfeljebb 5-6 millió forintos fővárosi megbízásokat teljesített.

Bruck hozzátette, az az állítás is valótlan, hogy Demszky jelenlegi kampányfőnöke a Sawyer Miller Group vezetője lenne. A kampányfőnök ugyanis, ahogy beszállt a főpolgármesteri kampányba, kilépett a cégtől. Az igazgató szerint Deutsch vádjaiból csupán annyi derül ki, hogy az ellenfeleknek 12 év alatt sem sikerült fogást találni Demszkyn, ezért mindig ugyanazokat a nevetséges vádakat ismételgetik.