A felmérés során megkérdezett 1400 vezető csaknem 80 százalékának hozzászólásaiból arra derült fény: a megfelelő visszajelzések, a dicséret és a konstruktív kritika hiánya a legtipikusabb vezetői hiba. A megkérdezettek háromnegyede, mintegy 76 százaléka súlyos hibaként értékelte a helytelen vezetési stílust. A válaszadók 80 százaléka abban is egyet értett: a munkatársak véleményére egyáltalán nem adó vezetési stílus a legrosszabb. Őket szorosan azok a vezetők követik a népszerűtlenségi listán, akik nem határozzák meg világosan a kitűzött célokat. A kutatásban részt vevők 59 százaléka úgy nyilatkozott: a vezetők sokszor a munkavállalók tréning és képzés programjai során hibáznak.
Fluktuációt és fogyasztói elégedetlenséget okozhat a rossz vezetés
A véleményekből az is kiderült: a vezetők 41 százaléka a nem megfelelő kommunikációs stílussal, míg 27 százalékuk az elvégzett munka ellenőrzése kapcsán hibázik. A vezetői jártasság hiánya a vezetők 14 százalékát érinti. Jim O'Brien, a Ken Blanchard Group Company ügyvezetője szerint a felmérés eredményei aggasztóak. Az ügyvezető ugyanis úgy látja: ilyen hibákat vezetőknek egyáltalán nem szabadna elkövetni. Ebből pedig arra következtet: számos vezető a legalapvetőbb, munkája sikeressége érdekében nélkülözhetetlen gyakorlattal sem rendelkezik. Ez pedig a cégek alacsony hatékonyságához, a munkaerő fluktuációjához és fogyasztói elégedetlenséghez vezethet.