A tréningen stresszkezelési technikák, szerepjátékok, helyzetgyakorlatok segítik a munkatársakat a problémás ügyfelek leszerelésében, a barátságos légkör megteremtésében - mondta el a Népszabadságnak Tomek Noémi, az önkormányzat sajtóreferense. A stresszkezelő tréninget tárgyalástechnikai és önismereti tanfolyam követi. Egy felmérés szerint az önkormányzat munkájával a helyiek többsége elégedett, ám az ügyfélbarát szemlélet erősítése, az egyre bonyolultabb feladatok minél rövidebb határidejű megoldása folyamatos képzést igényel - tette hozzá.
Sokan a köztisztviselőn vezetik le a stresszt
A hivatalban naponta száznál is többen megfordulnak. Az önkormányzat dolgozói úgy tapasztalták: az ügyfelek egy része felkészülten, okmányokkal felszerelve érkezik-velük többnyire zökkenőmentes az ügyintézés. Mások viszont tájékozatlanok, bizonytalanok - a különféle szolgáltatóktól hozott frusztrációjukat az iroda dolgozóin vezetik le, értetlenkednek, ok nélkül vitatkoznak. Akadnak, akik mentális problémáik miatt képtelenek a normális együttműködésre, így a legegyszerűbb ügyek intézése sem zökkenőmentes.