Az IDC 17 ország 2400 munkavállalóját kérdezte meg. A válaszokból kiderült: a dolgozók 38 százaléka közösségi oldalakon is tartja a kapcsolatot üzleti partnereivel, 41 százalékuk pedig hasonló oldalakon kommunikál kollégáival.
A felmérés jelzés értékű is lehet az internet-használatot tiltó vagy korlátozó munkaadók felé. A több kommunikációs csatorna nem megy feltétlenül a munka rovására, hanem bővíti az ügyfelekkel való kapcsolattartás eszköztárát. A korlátozó cégeknek ráadásul azzal is szembesülniük kell, hogy az egyetemekről és főiskolákról kikerülő fiatal tehetségek olyan közegben tanultak korábban, ahol magától értetődő volt minden kommunikációs csatorna használata. Így ők a tiltó szabályozást rosszul élik meg és hosszabb távon olyan cég mellett teszik le a garast, ahol nem akadályozzák ilyen korlátozások kreativitásuk kibontakoztatását.