Miért jobb az account manager, mint a kiemelt értékesítő?

Vágólapra másolva!
Hirdetések tömkelege keres key account managert, sales branch managert, telesales operátort vagy category managert. Kik is ők valójában?
Vágólapra másolva!

Napjainkra széleskörűen elterjedt, hogy - főként a pénzügyi, értékesítési, logisztikai - területen a különböző pozíciók meghirdetése során az angolszász kifejezéseket használják a munkáltatók.

"Ennek két fő oka is van. Egyrészt a nemzetközi hátterű vállalatok úgy vélik, hogy az álláskeresők szélesebb körét tudják így elérni. Egy olyan hirdetésre, ahol kiemelt értékesítőt keresnek, kevesebb kattintanak, mint arra, hogy account managerre lenne szükség" - mondta az [origo]-nak egy nemzetközi cég HR munkatársa. Másrészt a nemzetközi munkakörnyezet miatt egyszerűbb a pozíciók angol megnevezésének a használata.

Sok a menedzser

"Kényelmi szempontból jelennek meg angolul a pozíciómegnevezések" - mondta az [origo]-nak az Aquamarin Humánfejlesztési Tanácsadó munkatársa is. Elmondása szerint adott munka betöltéséhez ezekben az esetekben úgyis kell az idegen nyelv, a munkaköri leírásokat is angolul kapják meg, így azt "minek lefordítani". Azt, hogy az adott pozíció mit takar, a szakértő szerint úgyis tudja az, aki oda jelentkezik (aki nem, annak valószínűleg a munka elnyerésére sem lenne nagy esélye).

Szembetűnő folyamat a menedzserek "megszaporodása" is. Míg régen azt a személyt hívták menedzsernek, aki embereket irányított, addig mára inkább azt a felelősséget jelenti ez a megjelölés, ami ezen pozíciók mögött van, és ez a HR szakértők szerint rendjén is van.

Az már kevésbé, hogy olyan pozíciókban is használnak külföldi kifejezéseket, ahol az nem lenne indokolt. Egyes multik még manapság is hajlamosak a takarítónőt cleaning managernek hívni - ez viszont az egyik munkakerőközvetítő szerint "vicces", és komoly cégek már nem élnek vele.

Mivel töltik a napjukat?

  • Key account manager - kiemelt ügyfélkapcsolati menedzser, feladata a cég legfontosabb ügyfeleivel való kapcsolattartás
  • Category manager - értékesítési vezető, feladata a vállalat egy adott termékcsoportjának értékesítéséért felelős csapat irányítás
  • Sales representative - területi képviselő, feladata a cég termékeinek értékesítése és meghatározott bevétel produkálása
  • Sales Branch Manager - termékmenedzser, feladata az értékesítés, és eközben a marketing tevékenységet is koordinálja
  • Executive consultant - kiemelt (vezető, senior) tanácsadó
  • Telesales operátor - hívják telemarketinges munkatársnak vagy call center ügyintézőnek is, de a lényeg gyakorlatilag ugyanaz: telefonon kell eladni valamit
  • Area Operations and Project Manager- egy adott munkaterület gyakorlati feladatainak megvalósításáért felelős munkatárs
  • Kontroller - az Adecco tájékoztatása szerint elemzéseket, kimutatásokat, cash-flow előrejelzéseket, nemzetközi riportokat készít a kontroller
  • Office coordinator - irodai alkalmazott, ügyintéző
  • Customer service support- ügyfélkapcsolati (szolgáltatási) munkatárs, akinek feladata az értékesítési folyamatok segítése, támogatása
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!