Üzleti értelemben a közösségi oldalak legfontosabb elemei a tartalomajánló algoritmusok, a szolgáltatások ezek segítségével próbálják a kijelzők elé szegezni a felhasználókat. Az algoritmusok ugyan folyamatosan tanulnak, próbálnak igazodni a felhasználók változó érdeklődési köreihez, azonban idővel ennek ellenére is képesek irrelevánssá és bosszantóvá válni. Ez alól az Instagram sem kivétel.
Az Instagram most leleplezte a probléma megoldását, hamarosan globálisan lehetővé teszi majd a felhasználóknak a tiszta lapos újrakezdés lehetőségét. A beállításokba bekerülő új opciókkal bármikor visszaállítható lesz alapállapotba az összes ajánló algoritmusa, azok képesek lesznek „elfelejteni” az olyan adatok javát, amelyek alapján addig összeállították az ajánlásokat.
Az Instagram szerint az ajánlórendszerek alaphelyzetbe állítása nem törli a feltöltött tartalmakat és a chatüzeneteket, nem szünteti meg a követéseket, és a reklámok testre szabásához használt adatokhoz sem nyúl hozzá.
A témánál tartva a hirdetések személyre szabásához használt információk régóta átállíthatóak a szolgáltatásban, az érdeklődők ezen a támogatási oldalon találják a szükséges instrukciókat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!