Magyar siker a Mol nemzetközi diplomásversenyén

Vágólapra másolva!
Magyar közgazdászhallgatók nyerték a Mol frissdiplomásokat és felsőoktatásban tanulókat megcélzó nemzetközi vetélkedőjének 10 ezer eurós fődíját 13 ország 271 indulója közül. A freshhh 2007 versenyprogram célja a legígéretesebb fiatal szakemberek felkutatása volt.
Vágólapra másolva!

A múlt pénteken lezárult vetélkedősorozatot a Mol Csoport idén februárban indította útnak, azzal a nem titkolt szándékkal: a jól szereplő, tehetséges fiatalokkal a cég humánerőforrás-utánpótlását is biztosítani kívánja. A négyfordulós versenysorozatra 13 ország (köztük például Ausztria, Franciaország, Olaszország, Hollandia) 271 csapata jelentkezett.

Időigényes de megéri részt venni

A több hónapos vetélkedőben végül győzelmet arató hazai Greenfield csapat számára egyáltalán nem szokatlan a hasonló versenyhelyzet. Zsótér Csaba, Schilling Dániel és Kovács Levente számos alkalommal mérettette meg magát különböző külföldi - így például kanadai és amerikai - esettanulmány versenyeken. A nyerő trió mindhárom tagja a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatója. "A legtöbb ilyen verseny elegáns környezetben, kiváló hangulatban zajlik. Ráadásul vesztenivalónk sincs - a versenysorozat egy olyan, még komolyabb tét nélküli megmérettetés, amiből mindenképpen profitálhatunk" - magyarázza Kovács Levente, aki azt is hozzátette - bár a felkészülés roppant idő- és energiaigényes, rengeteg kutatómunkával jár, mégis minden csapattag szívesen vesz részt rajtuk.

Olajipari menedzsment és vitaanyag a versenyfeladatok között

"A freshhh 2007 négyfordulós sorozatának első blokkjában on-line kvízen vettünk részt. A második körre már felére csökkent a versenyben lévő csapatok száma. Ebben a fordulóban egy teljes olajipari projektet kellett vinnünk- beleértve a rendelkezésre álló készletek felmérését, eladását és menedzselését is " - mondta el Kovács Levente. A következő körben esszéírásban mérték össze erejüket a csapatok." Egy szabadon választott és egy kötelező témában kellett 3-5 oldalas esszét írnunk. A szabadon választott téma. Mi ezt választottuk: "Lehet-e a benzinnek egy mosóporéval megegyező marketingtervet készíteni?" A kötelező téma pedig arról szólt: definiálhatja-e magát a Mol energiaipari cégként? A negyedik, júniusi fordulóban ezt az álláspontot kellett megvédeni nyilvános prezentáció formájában is - itt már csak 10 csapat volt versenyben, de végül mi győztünk" - tette hozzá.

Több ezer eurós fődíj és tréningprogram

A komoly szakmai jövőt tervező fiataloknak érdemes részt venni a fentihez hasonló versenyeken: a program első 3 helyezettként végzett csapata összesen mintegy 20 ezer eurós nyereménnyel gazdagodott. Mindemellett az első 5 legjobban szereplő csapat 300 ezer és félmillió értékben választhatott tréningeket a MOL képzéspalettájáról. A legjobbak egyúttal a cég szeptembertől kezdődő growww 2007 programjában is részt vehetnek, melynek célja a fiatal szakemberek 1 éves szakmai gyakorlatának megszerzése.

Takács Gabriella

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!