Nem sikerült befektetőt találni a Manor csapat további működtetéséhez, ezért az istállót működtető Just Racing Services csődvédelmet kért, és azt az FRP Advisory-t bízták meg a helyzet kezelésével, ami a csapat jogelődjének tekinthető Marussia 2014-es csődvédelme idején már felügyelte az átszervezést. Az istálló jelenlegi tulajdonosa, Stephen Fitzpatrick akkor vette a nevére a Manort.
A csődbiztos képviseletében Geoff Rowley azt mondta, egyelőre senkit sem bocsátottak el a csapat 212 fős létszámából, de elismerte, hogy igen kevés idejük maradt arra, hogy rendezzék a helyzetet az idénynyitó Ausztrál Nagydíjig, ami 2017. március 26-án esedékes, de a légi szállítás miatt már március 10. után nem sokkal készen kell állni a felszereléssel. A tesztelés február 27-én kezdődik.
„A csapat részvétele (az idénynyitón) a csődvédelmi folyamat kimenetelétől függ, és minden ehhez kapcsolódó egyeztetéstől az érdekeltekkel, de a lehetőségek köre igen korlátozott” – ismerte el Rowley, aki megerősítette, hogy december végéig mindenki kapott fizetést, de
a dolgozók jövője is attól függ, hogy sikerül-e rendezni a csapat pénzügyi helyzetét.
A Manor tavalyi szereplése a Brazil Nagydíjig sikertörténetnek tűnt, mivel a Mercedes motoroknak, és Pascal Wehrleinnek köszönhetően pontot szereztek Ausztriában, a Sauber viszont az esős Brazil Nagydíjon elorozta előlük a konstruktőri világbajnokság utolsó előtti helyét, így a Manor költségvetésén hatalmas lyuk keletkezett.
„Amikor 2015-ben átvettem a csapatot, nyilvánvaló volt a kihívás: a csapatnak a 10. vagy jobb helyen kellett volna végeznie 2016-ban. A szezon nagy része során sínen voltunk, de a drámai futam Brazíliában véget vetett a reményeinknek, és végül is megkérdőjelezte a csapat 2017-es részvételének lehetőségét” – magyarázta Fitzpatrick.
A tulajdonos ráadásul nem festett optimista képet a jövőről sem,
azt nyilatkozta, hogy „a mai döntés a Manor kétéves útjának elkeserítő végét jelenti.” A döntést azzal indokolta, hogy bár „egy ázsiai befektetői csoporttal decemberben megállapodtunk az eladásról”, de „kifutottunk az időből, mielőtt teljesíthették volna a tranzakciót és nem akartuk, hogy megismétlődjenek azok az események, amiket 2015-ben megoldottunk.”
A F1-es körökben jól értesült szakblogger, Joe Saward január 2-án arról írt, hogy a Manor felvásárlásával kapcsolatos hírek „elcsendesedtek”, és az elsőszámú érdeklődővé a csapat korábbi ügyvezetője, Graeme Lowdon lépett elő egy befektetői csoporttal a háta mögött, amelynek tagja Ron Dennis, a McLaren egyik résztulajdonosa, és korábbi vezérigazgatója is.
Amennyiben a Manort nem sikerül megmenteni, az F1-es mezőny ismét 10 csapatra szűkülhet,
így 20 autó állhat fel a márciusi idénynyitó rajtrácsára. A csapat egyelőre nem nevezett meg pilótákat, de Felipe Nasr és Esteban Gutiérrez érkezéséről jelentek meg pletykák. Amennyiben az istálló nem marad talpon, a két pilóta F1-es pályafutása is zátonyra futhat, mert a Sauber nemsokára várhatóan pont a Manortól távozó Wehrleint szerződteti Nasr helyére.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!