A hétvégén bejelentették, hogy nem sikerült vevőt találni a Manor F1-es csapatára, így a 2010-ben Virgin néven létrehozott, majd Marussia néven is működtetett istálló eltűnik a sport süllyesztőjében. A Manor 2014-ben már kijutott a csődből az eddigi tulajdonos, Stephen Fitzpatrick révén, ezúttal viszont már nem sikerült megoldást találni a további működtetésre.
Az ismert F1-es szakblogger, Joe Saward utánajárt a valószínű okoknak, mivel bár az F1-ben állandósult a nehéz gazdasági helyzet, a sport új tulajdonosának érkezésekor meglepő, hogy senki sem akarja megvenni a bajba jutott istállót. Saward úgy értesült, hogy a legnagyobb probléma természetesen a pénzügyek körül alakult ki, de egyéb aggályok is felmerültek.
A tulajdonos azt állította, hogy a költségvetésen a 2016-os Brazil Nagydíj ütött komoly léket, a Felipe Nasr 2 pontja révén a Sauber ekkor vette vissza a konstruktőri világbajnokság 10. helyét a Manortól, ezzel körülbelül 40 millió dollárral csökkentek a brit istálló idei jogdíjbevételei. Saward viszont azt állítja, hogy a csapat már korábban is veszteségeket termelt, és folyamatosan új befektetőt kerestek.
Három csoport érdeklődött a Manor iránt: az amerikai Tavo Hellmund vezette az egyiket, egy indonéz cégcsoport állt a másik mögött, és valószínűleg Esteban Gutiérrez támogatói is keresték a felvásárlás lehetőségét, de mindegyik elbukott, miután Fitzpatrick állítólag nem volt hajlandó teljesen kiszállni az üzletből, és egy kisebb tulajdonrészt mindenképpen meg akart tartani.
A tulajdonosjelöltek Jules Bianchi 2014-es, halálos kimenetelű balesetének következményei miatt is aggódtak.
Bianchi családja pereket indított az F1-et működtető cégek, valamint a Manor ellen is. Saward szerint Fitzpatrick az eladás után nem lett volna hajlandó vállalni az esetleges kárigények fedezését, mivel ezt a csapat korábbi gazdája sem tette meg. Úgy vélte, hogy a csapat új tulajdonosa alacsony áron juthat hozzá a Manorhoz, ezért fel kellene vállalnia a kockázatokat is.
Bár a Manor F1-es indulásának joga egy olyan céghez tartozik, ami papíron nem ment csődbe, az istálló fennmaradásának esélye minimálisra csökkent, mert az alkalmazottakat elküldték, és pénz mellett idő sincs már felkészülni a 2017-es szezonra. Ráadásul, ha mégis megmentené valaki a csapatot, a költségvetés hiányossága és a kártérítés lehetősége továbbra is fennállna.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!