Idén 86. alkalommal nyitja meg kapuit a Genfi Autószalon, amely a világ öt nagy, minden évben megrendezett járműkiállítása közül az egyetlen európai. A reptér melletti, 77 ezer négyzetméteres Palexpo adja a show helyszínét, 220 kiállító várja itt kedden és szerdán a több mint 10 ezer újságíró, csütörtöktől pedig a 650-700 ezer egyéni látogató rohamát.
A belépő felnőtteknek 16, gyerekeknek 9 svájci frank, ami 4500, illetve 2500 forintnak felel meg, délután 4-től fél áron is be lehet menni. Ezért a pénzért a látogatók több mint 900 autót nézhetnek meg testközelből, közülük 120 teljesen új vagy erősen átdolgozott modell.
2015. szeptemberben a Frankfurti Autószalon úgy nyitott meg, hogy a közönségnek és a médiának sejtése sem volt a pár nappal később kirobbanó dízelügyről, ami története legnagyobb kihívása elé állította a Volkswagent. Genf az első nagy európai seregszemle a botrány óta, de a bemutatkozó (korábbi fejlesztésű) szériaautók alapján nem úgy fest, mintha bármi is változott volna az autóiparban.
Az igencsak koros, 12 éves DB9 utódja kulcsfontosságú az Aston Martin számára, mert ebben mutatkozik be az új motor és az új alumínium építőkészlet, amit a következő öt évben a brit gyártó többi új modellje is meg fog kapni. A régi hatliteres szívó V12-es helyett egy
vadonatúj, 5,2 literes, turbós V12-es kerül a DB11 orrába,
körülbelül 600 lóerős. A gyengébb változatok a Mercedes AMG-től vásárolt négyliteres, turbós V8-ast kapják meg 450–500 lóerővel. Andy Palmer, a Nissantól érkezett új főnök utasítására kézi váltót is készítenek a kocsihoz, ez igazi ritkaság manapság a legdrágább sportkocsik között.
A Mini Countyman vetélytársának szánt kis szabadidő-autót eredetileg Q1 néven mutatták volna be, de aztán sikerült megegyezni az Alfa Romeóval a Q2 név használatáról, így végül ezt kapja az újdonság, és marad hely a névadási rendszerben egy még kisebb SUV számára. A Q2 az A3-ashoz hasonlóan
a konszern MQB építőkészletén alapul,
és a méretekben sem lesz nagy eltérés, körülbelül 4,2 méteres hosszra lehet számítani. Széles lesz a motorválaszték: 1,0, 1,2 és 1,4 literes benzinesek, 1,6 és 2,0 literes dízelek közül lehet majd választani, felárért Quattro-hajtás és dupla kuplungos váltó is elérhető lesz az erősebb motorokhoz.
A Volkswagen a dízelbotrány után aligha adott volna engedélyt a több mint 420 km/h végsebességű hipersportkocsi kifejlesztésére, de az ügy kirobbanásakor már készen volt az autó, amelynek neve arra a Louis Chrionra utal, aki a márka legsikeresebb versenyzője volt a második világháború előtt.
A Veyron-utód az elődből ismert technika továbbfejlesztett változatát kapja, azzal a különbséggel, hogy már egy villanymotor is besegít a hajtásba a nyolcliteres, négyturbós, W16-osnak, így
az összteljesítmény elérheti az 1500 lóerőt.
Közvetlen befecskendezésre állították át a benzinmotort, és a hibridesítés ellenére a Chiront könnyebbnek ígérik, mint az 1840 kilós Veyron. A 100 km/h-ra gyorsulása mindössze 2,5 másodperc, nem létezik ma ennél gyorsabb szériaautó.
Komoly ellenfelet kap a Toyota Prius a Hyundaitól: az Ioniqból kapásból háromféle,
hibrid, plug-in és elektromos változat is kapható lesz.
Előbbi kettőbe 1,6-os, 105 lovas benzinmotor kerül, amelyet kifejezetten hibrid felhasználásra fejlesztettek, ráadásul nyúlós CVT helyett fürge dupla kuplungos váltó kapcsolódik hozzá.
Az Ioniq Hybrid 141 lóerős rendszerteljesítményre és 265 Nm összesített nyomaték leadására lesz képes, 185 km/h-s végsebesség mellett. A konnektorról tölthető plug-in változat elektromos hatótávolsága 50 kilométer. A harmadik, benzinmotor nélküli, 120 lóerős Ioniq Electric kivitel 28 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátora 250 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít.
Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler vezére már többször kijelentette, hogy a Ferrari sosem fog szabadidő-autót készíteni. A Maseratival kapcsolatban azonban nincsenek ilyen kikötései, amit jól bizonyít, hogy a márka történetének első SUV-ját mutatja be Genfben.
Az emelhető magasságú, légrugós futóműnek és a négykerék-meghajtásnak köszönhetően állítólag
terepen is otthonosan mozog majd a Levante,
de aszfalton is hozza majd a Maseratiktól elvárható útfekvést. Motorjain a Ghiblivel osztozik, azaz két V6-os, háromliteres biturbó benzinessel (350 és 430 lóerő) és egy V6-os dízellel (275 lóerő) lesz kapható, a nyolcfokozatú automata váltó széria. Később a Quattroporte V8-asa és egy hibrid is csatlakozhat a kínálathoz.
A Chevrolet Bolt Opel emblémás európai változata is Genfben debütál. A 4,17 méteres villanyautó
több mint 320 kilométert tud megtenni egy töltéssel,
ami jóval több, mint amit a közvetlen vetélytársak (BMW i3, Nissan Leaf, VW Golf-e) tudnak. Az extralapos lítiumion-akkumulátorokat a jármű padlójába építik be, ennek köszönhetően az Ampera-e állítólag ugyanolyan tágas, mint egy Astra.
A 200 lóerős motorral legfeljebb 145 km/h-s sebességre képes, de a százas sprintet 7 másodpercen belül teljesíti, ami már kompakt sportkocsis szint. Sajnos az árát még nem közölték, de a német lapok szerint 30 ezer euró (9,3 millió forint) körül lehet.
A kompakt egyterű kategória megalapítója volt 20 éve a Scénic első nemzedéke, de azóta már a negyediknél tartunk. A Genfben bemutatkozó újdonság a Renault-Nissan új platformjára épül, ahogyan az új Mégane is. Hála az új padlólemeznek, 50 kilóval sikerült csökkenteni a Scénic tömegét.
A belső térben várhatóan a Mégane-ból ismert megoldások köszönnek majd vissza, illetve újítás, hogy
a második üléssort a padló síkjába lehet majd hajtogatni.
A motorokon a Mégane-sorozattal osztozik a családi modell, az automata váltók dupla kuplungosak. Ősszel várhatóan a hétszemélyes Grand változatról is lerántják a leplet.
A Seat első SUV-ja nagy lökést adhat a spanyol márka döcögő eladásainak. Az Leon-méretű Ateca alkatrészei nagy részén a VW Tiguannal osztozik, az alapokat a moduláris MQB építőkészlet adja. Karosszériája 4,36 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,6 méter magas, a tengelytávolsága 2,64 méter. Csomagtere 510 literes, de csak fronthajtású kialakítással, összkerékhajtás esetén 485 literre módosul az érték.
Háromhengeres, egyliteres turbó lesz a belépőmotor
115 lóerős teljesítménnyel, az 1,4-es, hengerlekapcsolós négyhengeres 150 lóerős. Dízelből három érkezik 115–190 lóerővel. Az extralistáról 50 km/h-ig vezetni képes torlódásasszisztens és láblendítéses csomagtartónyitás is rendelhető.
Az esztergomi gyártású szabadidő-autót tavaly a csinosabb és olcsóbb Vitara igencsak háttérbe szorította, amin a Suzuki egy erős ráncfelvarrással próbál változtatni. A Qashqai-méretű városi szabadidő-autó külsejét korábban sokan kritizálták, ezért a japánok
nem óvatoskodtak a szépészeti beavatkozás során,
a kocsi orrát például teljesen újjátervezték.
Nemcsak egy kép, hanem némi információ is kiszivárogott a frissített SX4 S-Crossról, eszerint a 110 lóerős egyliteres háromhengeres, illetve a 140 lóerős 1,4 literes, négyhengeres turbómotorral is rendelhető lesz a modell, illetve jön egy új 1,6-os dízel is.
A Toyota a Nissan Juke ellen küldi szorítóba legújabb modelljét, a C-HR nevű kis szabadidő-autót, amely tanulmányként egy éve debütált. Ez a második modell a Prius után, amely már a Toyota új, moduláris építőkészletén alapul, és abban is hasonlít a hibridhez, hogy igen bátor formát álmodtak neki.
Egyelőre csak annyit lehet tudni a C-HR-ről, hogy körülbelül 4,2 méter hosszú, és hogy
a kategóriában egyedüliként lesz hibrid hajtás is hozzá.
Merész húzás a Toyotától, hogy a versenyváltozatot a nürburgringi 24 órás futamon el fogja indítani idén májusban. Eddig úgy tudtuk, a magas építésű SUV-k és a pályaversenyzés nem igazán összeillő fogalmak.