Forrás: Amber PR |
Schwarz "visszafogottan" hajtott |
A szombati események az Egyenlítőtől nem messze zajlottak, 180 km-re északra Nairobitól, amikor is hajnali négykor indult útjára a mezőny. Az első gyorsasági szakaszon mindjárt a Subarus Petter Solberg bizonyult a leggyorsabbnak. Utána Rovanperä és Mäkinen értek célba. Az első szakaszon a nap leghosszabb gyorsát le is tudhatták a versenyzők, amely 124,48 km hosszú volt. "A gyorsasági szakasz kegyes volt hozzánk, de a túl sok víz miatt nagyon nedves volt az út. Azt hiszem, mi voltunk az egyetlen csapat, amelyik ma reggel vizsgálta meg a szakaszt, míg a többiek még tegnap este. S mivel esett az eső az éjszaka folyamán, ez nagy különbséget jelentett" - mondta Mäkinen.
Ez a gyorsasági kifogott a Ford versenyben maradt reménységén, a spanyol Carlos Sainzon - motormeghibásodás miatt kellett feladnia a versenyt. "Harmincöt km után elkezdtünk egy úton lévő állat miatt lassítani, amikor a motor hirtelen akadozott, majd leállt. Nem hiszem, hogy az utak durvasága miatt történt mindez. Nagyon csalódott vagyok, mivel nagyon jól mentünk. Igazán hiszem, hogy megverhettük volna Tommit és győzhettünk volna" - magyarázta Sainz. Sebaj, azért még az ötödik helyen ott "motorozik" Francois Delecour a harmadik Forddal.
A nap harmadik gyorsasági szakaszán bár a Subarus Solberg érte el a legjobb időt és Tommi Mäkinen csak negyedik lett, összesítésben még így is ötperces előnye volt. Mäkinen bevallotta, hogy ezen a szakaszon egy kicsit lelassított, mivel vibrálást érzett az autóban. Óvatosságból a csapat szerelői ezután a szervizponton kicserélték az egész áttételt, a kuplung kivételével.
Bár a nap negyedik (a rali nyolcadik) gyorsaságiját Petter Solberg nyerte, de az ötödiken, egyben a nap utolsó szakaszán újra Tommi Mäkinen volt a leggyorsabb. Így a második napot is ő zárta az első helyen. Az utolsó szakaszon Mäkinen 10 másodperces büntetést kapott, mivel késve hagyta el a szervizpontot. Csapattársát Freddy Loixot is megbüntették. A szerelők nem tudták, mi lehet a gond autójával, így lesz ami lesz alapon kicseréltek több dolgot is az autójában, így a hengerfejeket is. Azt azonban nem vették észre, hogy ez túl sok időt vett igénybe, így Loix majd 15 perc késéssel hagyta el a szervizpontot, ami miatt 2 perc 20 másodperces büntetés kapott.
Az első nap szárnyaló Armin Schwarz az utolsó előtti szakaszon a negyedik helyet foglalta el, de állítása szerint nem használta ki teljesen az autót "Úgy döntöttünk, hogy "várunk és meglátjuk" taktikához folyamodunk a nap során. Nem lassítottunk, de nem is mentünk 100 %-on. Egyszerűen tartottuk a tempót. Nagyon elégedett vagyok az autóval és az általa elért sebességgel. A gyorsasági szakaszok nagyon nehezek voltak, mivel nagyon sok a sár az utakon. A kíséretünk az első 20 km-en tudott segíteni, utána megrekedtek a sárban. Nos, hát ez a Szafari" - nyilatkozta Schwarz. Csapattársa, a belga Thiry ugyanazzal a szervo-problémával küszködött a nap során, mint pénteken. Ennek ellenére elégedett hatodik helyével, amely eddigi legjobb helyezése a Szafari-ralin.
Szafari-rali - az élcsoport állása:
1. Mäkinen (Mitsubishi Lancer) 6:27.06
2. Rovanperä (Peugeot 206 WRC) 6:33.20
3. Solberg (Subaru Impreza WRC) 6:37.30
4. Schwarz (Skoda Octavia WRC) 6:44:14
5. Delecour (Ford Focus RS) 6:49.15
6. Thiry (Skoda Octavia WRC) 7:03.37
7. Loix (Mitsubishi Carisma GT) 7:28.07
8. Pozzo (Mitsubishi Lancer) 7:57.16
9. Ligato (Mitsubishi Lancer) 7:58.38
10. Anwar (Mitsubishi Lancer) 8:57.18
Amber PR
Korábban az [origo]-ban: