Ha valami, hát az új WRC talán "megfogja" Mäkinent |
Mindenesetre a Ralliart ügyét nagyban segíti, hogy a San Remó-i vb-futamon már az új Lancer WRC-vel indulhat a világbajnok, s ez minden bizonnyal óriási előrelépés lesz a már eddig is igen meghatározó gárdának.
"Mindenki szerződéskötésre akarja rávenni Tommit, kivéve engem. Az együtt töltött hosszú évek alatt igen komoly kapcsolat alakult ki köztünk, és szereti a csapat légkörét is. Biztos vagyok benne, hogy fontos neki az új autó is, és remélem, hogy Bernard Lindauer (a Mitsubishi Ralliart főmérnöke) és a szerelők olyan autót építettek, amelyet Tommi akar majd vezetni" - árulta el nyugalma okát Cowan.
A Mitsubishi Motors legújabb fejlesztése az új Lancer WRC (World Rally Car), amely tejes mértékben megfelel a WRC-szabályoknak. A versenygép sok összetevőben megegyezik az utcai változattal, amely nem nagy meglepetés, hisz már a civil Lancert is úgy tervezték, hogy könnyen átalakítható legyen a rali vb-futamokra szánt WRC-vé.
A WRC-szabályok több szabadságot adnak a változtatások terén, mint az A csoport megkötései. Az eddigi Lancer Evolution-nal is sikert sikerre halmozott a Mitsubishi Ralliart, s most, hogy a Lancer WRC San Remói bemutatkozásával megszűnik a rivális gyárak előnye, csak a jó isten tudja, mire lesz képes Tommi Mäkinen és Freddy Loix. A finn versenyző a "gyengébb" autóval már eddig is négy világbajnoki címet termelt a japán csapatnak, és idén sem gyengélkedik: három futamgyőzelemmel vezet a pilóták világbajnokságában.
Javítottak a majd' tökéletesen |
Az új gépet már Mäkinen is tesztelte, és egy-két apróságtól eltekintve meg volt elégedve. "Nagyon korai lenne bármit is mondani a Lancer WRC-ről, mert elég nehezen boldogultam vele, de ez még tényleg csak a prototípus. Mindennek ellenére viszont nagyon kényelmes, 'testhezálló'. A műszerfal kicsit magasan van, és nem látom a motorháztetőt, de ezt biztos nem lesz gond kijavítani. Most már sokat elemezgettünk Lasse Lampival (a csapat tesztpilótája), és egyre bizakodóbb vagyok."
Kovács Iván
Korábban: