A második helyen Richard Burns, a harmadikon Didier Auriol végzett. Egyre inkább úgy tűnik, hogy McRae a futamot követően átveheti az első helyet a világbajnoki pontversenyben, miután Tommi Mäkinen nem tudott úrrá lenni rakoncátlankodó Mitsubishi WRC-jén, illetve nem jutott még közös nevezőre új navigátorával.
Az Ausztrál-rali csütörtökön a Langley Parkbeli rövid, 2,2 km-es szuperszelektív szakasszal vette kezdetét, amelyen a Fordos Carlos Sainz jeleskedett. Ideje 1:30.5 volt. A második a Peugeot-ós Didier Auriol lett 0,2 másodperccel rosszabb idővel. A harmadik helyen Hagström ért célba.
Az első teljes nap nyitószakaszán, a rali második gyorsaságiján, Marcus Grönholm kezdett a legjobban. Tommi Mäkinen 16,7 másodperccel végzett a szakaszgyőztes Peugeot-ós mögött, de ekkor még az volt várható, hogy sokat javít pozícióján, mivel a murvás ralin mindig jó eredményeket ér el.
Már ekkor látni lehetett az új rajtolási rendszer bevezetésének értelmét, hiszen elsőként nem a tegnap első helyen végzett Sainz rajtolt el, hanem Kenneth Eriksson, aki miután letisztította az utat a mezőny előtt, a 15. helyen ért célba, két hellyel Hyundai-os márkatársa, Alister McRae előtt.
A harmadik gyorsasági szakaszon is a Peugeot-ós pilóták teljesítettek a legjobban. Colin McRae az ötödik idővel ekkor a harmadik helyen állt az összesítésben. Őt Richard Burns követte a kék Subaruval (amely jövőre akár piros is lehet, amennyiben a Marlboro átpártol hozzájuk). "Az autó egy kicsit beragad fékezéskor, a tapadás változó a különböző fékezési területeken, de nincs semmi gond - csak az útfelület" - nyilatkozta ekkor a brit pilóta.
A negyedik gyorsaságin, a 9,56 km-es Kevsen a Fordos pilóták, Sainz és McRae visszavágtak az oroszlános éllovasoknak, s ezúttal ők voltak a legjobbak. Tommi Mäkinen nagy bánatára eddig nem tudott világbajnokságbeli nagy vetélytársa, Colin McRae nyomába érni. Ha nem szedi össze magát, akkor a második helyre szorulhat vissza a világbajnoki pontversenyben akkor, amikor már csak egy, mindent eldöntő futam, a Brit-rali, van hátra.
Az ötödik gyorsasági szakasz után még mindig a Peugeot-ós pilóták vezettek a mezőnyben, de ennek ellenére nem voltak elégedettek. "Meglepnek a jó idők, amiket futunk, mivel az autót egyáltalán nem jó érzés vezetni. A kormányzás nem tökéletes" - mondta Grönholm a szervizponton. Harri Rovanperä ugyancsak elégedetlen volt, ő a gumiválasztásra panaszkodott.
Tommi Mäkinen továbbra is küszködött az új Mitsubishi WRC-vel és új navigátorával: "Sokat kell még tanulnunk. Timo (Hantunen) még mindig tanulja az itinert. Az utolsó (3. gyorsasági) szakaszon elvétettük a gyors részeket, mindig fékeznem kellett."
A hatodik szakaszt Burns nyerte, míg a következő során Colin McRae átvette a vezetést az összetettben Marcus Grönholmtól. Ezen a szakaszon Sainz autója lángba borult, miután annak jobb hátsó felét megtörte, ezért a 11. helyre esett vissza az összetettben. Delecour, Fordos csapattársa, is "megízlelhette" a meleget, hiszen kisebbfajta láng csapott ki az ő autójából is, miután nekiment egy fának. Szerencséjére túl sok időt nem vesztett.
Szegény embert még az ág is húzza. Ezt tanulhatta meg a saját bőrén Mäkinen, aki intenzív izomfájdalmakkal küszködött, s bármilyen ugrató, vagy a nagyon göröngyös útfelszín komoly fájdalmakkal járt számára. Ez még a korzikai baleset eredménye, de mivel fontos volt számára a világbajnokság, így a karosszék helyett a Mitsubishi sportülése mellett döntött.
A hetedik gyorsaságit újra egy oroszlános pilóta, Didier Auriol nyerte meg. Carlos Sainz nagyon csalódott volt, miután másfél perces büntetés mértek rá, mivel későn hagyta el a szervizpontot. Így a világbajnoki címre hajtó Sainz több mint három perccel marad el az éllovasoktól. Grönholm visszavette vezető helyét a ralin. Burns a második helyre ugrott, McRae a harmadik helyre esett vissza.
A nyolcadik gyorsaságit Sainz nyerte, de a sorrend az első három helyen változatlan maradt. A kilencedik szakaszon változott csak meg, amikor Grönholm és Burns mögé harmadiknak Auriol ugrott fel. Colin McRae visszaszorult a negyedik helyre.
Az utolsó gyorsasági szakaszt Auriol és Solberg nyerte pontosan ugyanolyan idővel, s ezzel Auriol bebiztosította harmadik helyét a nap végére.
Ausztrál-rali - az 1. nap eredménye: |
|
1. M. Grönholm (Peugeot 206) |
1:25:56,3 |
2. R. Burns (Subaru WRC) |
1:25:59,9 |
3. D. Auriol (Peugeot 206) |
1:26:00,1 |
4. C. McRae (Ford Focus) |
1:26:01,6 |
5. H. Rovanperä (Peugeot 206) |
1:26:12,2 |
6. T. Makinen (Mitsubishi Lancer) |
1:27:14,3 |
7. P. Solberg (Subaru WRC) |
1:27:20,1 |
8. G. Panizzi (Peugeot 206) |
1:27:27,0 |
9. F. Loix (Mitsubishi Lancer) |
1:28:11,6 |
10. F. Delecour (Ford Focus) |
1:28:21,5 |
Ajánlat:
Korábban: