Mäkinen az új autójával is eredményes |
A 2001-es idényben két versenyző is felzárkózott a nagyokhoz, Kankkunenhez és Sainzhoz hasonlóan nekik sem volt szükségük a külön bizonyításra. McRae és Mäkinen is világbajnok volt, utóbbi zsinórban négyszer nyerte el a címet. A finn kezdte jobban az évet. Mint azt már megszokhattuk, megnyerte az idénynyitó Montét, és két futammal később a Portugál-ralit is, így csak egy lépés választotta el a rekordbeállítástól.
Ekkor a '95-ös világbajnok, McRae hetei következtek. Egyfolytában három, az Argentin-, a Ciprus- és az Akropolisz-ralin diadalmaskodva beérte a két "öreget". Persze Mäkinen sem akart lemaradni, és rögtön a skót Görögországban aratott győzelmét követően, a Safari-ralin ő végzett az élen, így kialakult az a négyes, amelytől egy futamgyőzelemmel sikerült Tommi Mäkinennek elszakadnia a 2002-es Monte-Carlo ralit követően.
Mivel a Svéd-rali előtt állunk, amelyen a ralitörténelemben csak skandináv versenyző nyert, Mäkinennek minden esélye megvan előnye növelésére. Eddig háromszor (1996, 1998, 1999) volt a leggyorsabb a hófalak között, s idén új autó ide, új autó oda, a Montén mutatott autózását látva mindenképp az esélyesek közé sorolhatjuk.
Ajánlat:
Korábban:
Mäkinen a Monte-Carlo rali győzteseKovács Iván