Az álmok szertefoszlani látszottak már az első tesztelések alkalmával is, de akkor még reménykedett Gábor a folytatásban. A csapat sajnos versenyről versenyre halmozta a hibákat, melyek főként a szerelésben és a nem megfelelő (hibás) alkatrészek alkalmazásában mutatkozott meg. Azt, hogy Talma eddigi rossz szereplésének az oka kizárólag a csapat, mi sem bizonyítja jobban, hogy csapattársa a kiváló olasz pilóta, Stefano Peruggini sem tudott kimagasló eredményt felmutatni ezekkel a versenygépekkel.
A több hónapja érlelődött konfliktushelyzet végül a managment és Gábor közös döntése alapján vezetett a csapatváltás gondolatához, melynek eredményeként Talma 2002. június 24-től a német PEV ADAC Sachsen Honda Racing Team pilótájaként versenyez tovább a világbajnokságon. A német csapatnak kizárólag Talmácsi Gábor a versenyzője, mivel sérülés miatt elvesztették másik pilótájukat. A csapat Talma számára két Honda versenymotort biztosít az évad hátralévő versenyeire. A szerződés már aláírásra került a hétvégi Holland Nagydíjon, tehát már német színekben, még elszántabban küzd a pontokért Talmácsi Gábor.
"Ez egy újabb lehetőség számomra, hogy megmutathassam végre, hogy mit tudok valójában. A csapat számára nagyon fontos, hogy legyen egy jó pilótájuk, de mivel nincs jó német pilóta, így mellettem döntöttek. Igaz, hogy nem vagyok német, de szeretnénk elérni, hogy a németek is sajátjukként szurkoljanak nekem. A hátralévő versenyekre a csapat két motort biztosít, Brigestone-gumikkal és a technikai feltételek is sokkal megbízhatóbbak. A csapat főszerelőjét is ismerem már korábbról, hiszen kétezerben, az ő csapatában az ötödik lettem. De a hétvégi futamon minden kiderül, mindenesetre én megteszek mindent, hogy végre begyűjtsem az idei év első világbajnoki pontjait!" - foglalta össze Talma a tudnivalókat a csapatváltásról.
Korábban:
Fórum: