Nemsokára kezdetét veszi az idei világbajnoki sorozat, természetesen a tradicionális nyitóval, a 71. Monte-carlói ralival. Amely arról híres, hogy lehet száraz, s akkor sima aszfaltos, de lehet havas-jeges is, ha úgy gondolják odafönt. Azaz roppant fontos a gumiválasztás és a beállítások, persze hol nem, ugye.
Mindenesetre pár nappal a rajt előtt a Hyundainál úgy vélik, számukra az lenne a legjobb, ha havas utakon kéne vezetni, az fekszik az Accentnek, azt szereti a belga Loix és a német Schwarz is. Illetve hát tudják, aszfalton esélyük sem lenne a Peugeot és a Citroën menőivel szemben, havon meg bármi megeshet.
"Ez egy olyan verseny, ahol soha nem mehetünk a tökéletes gumikon" - így Loix. "Őszintén szólva Monte-Carlo óriási kihívás, a rali, amit mindenki meg akar nyerni. Én annak örülnék, ha inkább havas-jeges, mint száraz burkolaton versenyeznénk, könnyebb a megfelelő kerekeket kiválasztani, nőnek az esélyeink."
Mitsubishi legközelebb júliusban
Korábban azt mondták, talán a február végi Török ralin indítanak autót, most kiderült, júliusig semmiképp nem nevez a Mitsubishi. A konstruktőr, amely Mäkinen sikerei és elszerződése után tavaly csak vegetált, majd pihenőre vonult, hogy csak egy-egy versenyen rajtoljon inkább tesztelés céljából, mint pontokért.
Mario Fornaris, az új technikai igazgató úgy véli, csak akkor érdemes megint versenyezniük, ha valóban sikerült fejlődniük, erre pedig júliusig nincs sok esély. Egy aszfaltos és egy murvás ralin biztosan elindulnak,derült ki nemrég adott közleményükből, a szezon második felében.
Lancer WRC-ket ezzel együtt néha látni majd, a Mitsubishi Ralliartnál új, mindössze 24 éves finn Kristian Sohlberg (navigátora Jakke Honkanen) öt vb-futamra szerződött a "japánokkal". Sohlberg N csoportos autóból ül át, hatalmas lesz a különbség, ha privátként is, a lehetőség szintén nem kicsi, nyilatkozta.
Jó rajtban bízik a Peugeot
A sorozatban három világbajnoki címet szerző Peugeot házatáján azon vannak, hogy rögtön a 2003-as évad elején tudassák, negyedszer is kell nekik az első hely. A szokott Grönholm, Burns, Panizzi triót nevezték, utóbbi ugye idén kilenc futamon bizonyíthat, nemcsak aszfalton (Rovanpera viszont kizárólag murván).
És ahogy azt már többször írtuk, egyelőre nem a mostanság egyeduralkodó 206 WRC legújabb fejlesztésével, hanem a kiforrott, majd' tökéletes tavalyi géppel nyomulnak, azt viszont tudni kell, Monacóban még nem sok babér termett nekik. Egy ötödik pozícióval "büszkélkedhetnek" az immár kétszeres világbajnok Grönholm révén, Burns amúgy szintén tavaly nyolcadik lett, Panizzi kiesett, műszaki hiba miatt.
Az első aszfaltos futamgyőzelmére hajtó Grönholm amúgy leszögezte, utálja a Monte-carlói ralit, mit is szeretne benne, ha sosem győz. De harmadik vb-címére pályázik, motivált, tudja, hogy nehezebb dolga lesz idén.
Ki állítja meg Mäkinent?
Négyszeres világbajnok, négyszer nyert Monacóban, 1999 óta verhetetlen a szezonnyitón. A finn Tommi Mäkinenről van szó, aki mitsubishis évei és vb-címei után Subaruba ült át, s tavaly az Impreza volánja mögött sem volt nála gyorsabb a Montén. Illetve a francia Loeb igen, Citroënnel, csakhogy kizárták, jól elszúrta a csapat.
Szóval Mäkinen trónjára pályáznak a Peugeot-pilóták, a Citroën klasszisai, a Ford fiataljai és a subarus csapattárs Solberg is, nagyjából mindenki. Mäkinen meg azt nyilatkozta, a szezon végeztével visszavonul, de lehetőleg ötszörös legjobbként, a 2002-es összetett nyolcadik helynél idén tutira nagyobbat alakít az új géppel.
"Meg akarom nyerni a világbajnokságot" - mondta az 1996 és 1999 között utolérhetetlen Mäkinen. "Az új autóval kapcsolatban nagyon jók a benyomásaim, a motiváció is megvan." A finn klasszisnak eddig amúgy 24 futamgyőzelme van, akárcsak a Monacóban korábban háromszor diadalmaskodó spanyol Sainznak, náluk eggyel többel csúcstartó a Sainzhoz hasonlóan citroënes skót McRae mester.