Monaco, Monte-Carlo, az egyik legnagyobb presztízzsel bíró verseny. Idén már 71. alkalommal rendezik meg a ralit, a szervezők hatvan páros (15 konstruktőri, 4 gyári támogatású, 27 junior, 10 privát) nevezését fogadták el, köztük egy magyarét is.
Szabó Gergő és Köhler Zoltán képviseli színeinket egy Toyota Corolla WRC-vel, kevéske nemzetközi rutin, még kevesebb idővel a tesztelésre, pályabejárásra, cél a cél. Korábban magyarként Hidegék mentek több mint két éve Korzikán, az N csoportban. Szabóéknak segített a honi szövetség, no meg Ferjáncz Attila, hála versenyzői múltjából származó kapcsolatainak, befolyásának.
A versenynek közel 1400 km az össztávja, ebből 415 gyors, a leghosszabb szakasz 48 km, gyosból 14 lesz (pénteken 6 darab 196,3 km-rel, szombaton és vasárnap 4-4 - 114,5, illetve 104,2 km-rel). Minden szakaszt kétszer teljesít a mezőny.
Tavaly első subarus versenyén a négyszeres világbajnok finn Tommi Mäkinen győzött, miután a citroënes Sebastien Loeb volt a leggyorsabb. Ám történt, hogy a francia menő szerelői elszúrtak valamit egy kerékcserénél, így nyerhetett zsinórban negyedszer Mäkinen. Harmadik Carlos Sainz lett Forddal - a spanyol klasszisnak háromszor sikerült maga mögé utasítania a vetélytársakat, Toyotával és Subaruval.
A jelen nagyjai közül ez a bravúr még a francia Didier Auriolnak jött össze, Toyotával és Lanciával - Auriol most a Skodát próbálja meg sikerre vinni, vélhetően vajmi kevés eséllyel. Bár ő bizakodó, vannak jobbak jobb autókkal, nem is kevesen.
A közelmúlt Monte-győztesei:
2002 - Mäkinen (Subaru)
2001 - Mäkinen (Mitsubishi)
2000 - Mäkinen (Mitsubishi)
1999 - Mäkinen (Mitsubishi)
1998 - Sainz (Toyota)
1997 - Liatti (Subaru)
1996 - Bernardini (Ford)
1995 - Sainz (Subaru)
1994 - Delecour (Ford)
1993 - Auriol (Toyota)
1992 - Auriol (Lancia)
1991 - Sainz (Toyota)
1990 - Auriol (Lancia)