Janika még nem tudja, mennyire lesz nehéz a dolga |
A magyar ralibajnokság csak március végén indul, legjobbjaink közül egyeseknek megadatik mostanság, hogy világbajnoki mezőnyben, számukra szokatlanul hosszú távon, "idegenben" próbálják ki magukat, mutassák meg, mit is tudnak.
Összehasonlításképp: a mi versenyeink úgy-ahogy két naposak, a vébén meg három kemény napot kell menni, gyorsaságiból meg háromszor annyi van "odaát". És hát a mezőny, ég és föld.
A világbajnoki szezonnyitó Monte-carlói ralin Szabó Gergő nyomult egy Toyota volánja mögött, míg a második napon ki nem esett, remek időket autózva dicséretes húsz körül volt (szeretne még vébézni, tán majd Görögországban). A hétvégi vb-újonc Török ralin két magyar párosnak is szurkolhatunk: a Benik, Rácz kettős Ford Focusszal, a Fülöp, Major duó Toyota Corollával hasít.
Benikék ráadásul gyári támogatással, M-Sportos, 2002-es fejlesztésű géppel - no nagyjából ennek kapcsán kerestük meg a hatszoros magyar bajnok Janikát, ugyan mondja már el, vele mi a helyzet, lett-e jobb autója, ő is versenyez-e külföldön, ilyesmi.
"Az autóm az a Peugeot 206 WRC, amellyel tavaly is versenyeztem, 2000-es fejlesztésű" - mondta ifj. Tóth János. "Nem használhatok frissebb gépet, de nincs is olyan nagy különbség. Benikéknek és Fülöpéknek pedig természetesen szurkolok, amúgy minden vb-futamot figyelemmel kísérek. Kedvencem Marcus Grönholm, roppant közvetlen, barátságos embernek ismertem meg."
Janika jó dolognak tartja a "kiruccanásokat": "Kiváló lehetőség a fejlődésre, sokat lehet tanulni, mindez persze a magyar bajnokságnak is jót tesz. Természetesen szeretném megvédeni címemet, nálunk, csapatunkban semmi sem változott, az autót készítik. Hogy mekkora harc várható? Három-négy futam után kapunk reális képet. Egyébként én is szeretnék külföldön versenyezni, konkrétummal még nem tudok szolgálni."
A Tóthék (János és Imre) mögött (Somogyi Pállal az oldalán) tavaly összetett második Benik a tervek szerint három vb-futamon indulhat gyári támogatással, M-Sportos Forddal.