Grönholmra szinte nem is érdemes fogadni |
Fotó: EPA |
Második mindkét listán Grönholm csapattársa, a 2001-es év világbajnoka, az angol Richard Burns. Vele kapcsolatban ugye még mindig az a szépséghiba, hogy nem tudott futamot nyerni a 206-os volánja mögött - Burns oddsa mindkét irodában 4/1.
Ahogy a továbbiakban is nagyjából megegyezik William Hillék és Ladbrokesék véleménye, sorrendben Solberg (Subaru, 9/1), Mäkinen (Subaru, 10/1), McRae (Citroën, 12/1), Rovanperä (Peugeot, 12/1) és Märtin (Ford, 12/1) következik.
Azaz a Peugeot harmadik számú pilótáját nem tartják annyira esélyesnek, pedig a finn Rovanperä roppant gyors, és nagyon ég a vágytól, hogy bebizonyítsa, igenis számolni kell vele. A Svéd ralin balszerencséjére beleszaladt honfitársa, Pykälistö autójába és (a második helyről) kiesett, meg épp a napokban szögezte le egy interjúban, szeretne teljes programot futni. Amire ugye manapság nincs lehetősége, aszfalton a francia Panizzi a Peugeot ásza.
Subaruéknál a nyitó Monte bosszúságai után Svédországban már volt minek örülni, remek az új Impreza, és hát újra fantasztikusat nyújtott a négyszeres világbajnok finn Mäkinen. Tommi és a norvég Solberg is világbajnoki álmokat dédelgetnek, nagyon akarnak, nem véletlen, hogy az élre várják őket.
Inkább, mint például McRae-t, pedig a futamgyőzelmek tekintetében a skót a legjobb (25), no meg igencsak kedveli az ilyen versenyeket - lásd korábban Görögország, Argentína, de még Forddal. És ez a fontos, hiszen McCrash most egy Citroënnek nyomja, na de éppen azért, hogy megszerezze második vb-aranyát. Ám a Citroën csupán első teljes évét teljesíti, murván eddig nem sokra vitték Xsarával.
Rovanperä és McRae mellett az észt Märtinnek van még 12/1-es oddsa. Ami biztos: a Ford legjobbja a mezőny egyik legkiegyensúlyozottabb, leggyorsabb pilótája, a murvát imádja, előbb-utóbb futamot is fog nyerni, tán épp a törökországi ismeretlenben.
Akiket még nem szabad feledni, de győzelmükért már komoly pénzt fizetnének a bukik (20/1-től 50/1-ig): a spanyol Sainz vagy a francia Loeb egyaránt Citroënnel, Pykälistö Peugeot-val, a belga Duval Forddal. A kétszeres világbajnok Sainz mester ugye bárhol képes győzni, ezzel együtt nagy meglepetés lenne sikere; Loeb inkább aszfalton van otthon, de a csúcsra tör, borzasztóan akar, a "privát" Pykälistö nagy tehetség, Duval is, de még fiatalka és új a navigátora.
A skodás és hyundaios menők győzelmére az oddsok szerint (is) csak a legbátrabbak vagy azok tesznek, akiknek túl sok a fölösleges pénzük (50/1-től 100/1-ig). A finn Gardemeister, a belga Loix vagy a német Schwarz mondjuk okozhat kisebb meglepetést, de nyerni szinte semmi esélyük. Auriol bár világbajnok, de az Octavia elég gyenge, a kopasz francia meg az aszfaltot szereti, ahogy honfitársa, Panizzi is.
A listákon még a gyári fordos finn Hirvonen és a "privát" Focust hajtó lengyel Kuchar található, persze vajmi kevés eséllyel. Természetesen a mi fiainkra, Benikékra és Fülöpékre nincs odds, no de nekik nem az a dolguk, hogy nyerjenek - menjenek végig, tanuljanak és hívják fel magukra (és a magyar ralira) a figyelmet.