Hogy két Peugeot-pilóta van az élen, annak is köszönhető, hogy az új Forddal pénteken brillírozó Märtin kiesett - az észt kiválóság kocsija a 14. szakaszon adta fel. Ugyanezen a gyorson a finn Rovanperä is kipottyant, legalább nem három 206-os söpör..., de csak szép sorban:
A szombati első, rekordhosszúságú, 59 km-es gyorson Grönholm ott folytatta, ahol előző este abbahagyta, "Magic Marcust" kollégái, Burns és Rovanperä követték (ja, Burns kielőzte Solberget a harmadik helyért). Märtint technikai problémák hátráltatták, ahogy a finn Mäkinent is.
Náluk sokkal többet, nem kevesebb mint 14 percet vesztett viszont Sainz. A Citroën spanyolja leesett az útról, csoda, hogy egyáltalán folytatni tudta (a pénteken bravúrkodó osztrák Stohl a 206-ossal, no és a lengyel Kuchar az M-Sportos Forddal nem jártak ilyen szerencsével).
A második helyén Burnstől fenyegetett Märtin aztán beleerősített, a 11. és 12. gyorson a verseny folyamán először nyert szakaszt (kettőt is) nem Peugeot-pilóta (Grönholm mondjuk "rengeteget", hét, illetve öt tizedet kapott tőle).
A 13. szakaszt is Märtin nyerte, ám ezt már komoly előnnyel - Grönholm borult, 35 mp-et vesztett, de megúszta. A különbség közte és Märtin között 26 mp-re csökkent, kezdett izgalmassá válni.
Erre a következő menetben Märtin kiesett, megállt a gyönyörű, de még nem kiforrott Focus, Rovanperä meg kicsúszott, az ő versenyének is annyi (elismerte, hogy hibázott, még mindig pont nélkül áll az oroszlánosok "második finnje"). A szakaszt persze Grönholm nyerte, növelte előnyét, most már a kollega Burnsszel szemben.
A napi két záró szakasz rövidke, alig 2 km-es volt, az elsőn Duval (Ford), a másodikon Solberg (Subaru) diadalmaskodott - Grönholm egy percre van Burnstől, az meg további majd' egyre Solbergtől. Pontszerző pozícióban találjuk még Loeböt (Citroën), Loixot (Hyundai), Alister McRae-t (Mitsubishi) és Gardemeistert, illetve Auriolt (mindkettő skodás).
"Lent" tehát alaposan változott a helyzet, főként Loix, McRae és Gardemeister előretörése szembetűnő. Loeb először versenyez Új-Zélandon, ehhez képest nagyszerű, amit eddig nyújtott, Gardemeisterék meg azon vannak, hogy a Skoda továbbra is minden futamon pontot szerezzen, nem lenne semmi, ha.
Mäkinent az ötödikről visszasorolták a kilencedik helyre, ötperces büntetést kapott, mert féktelenkedett ott, ahol nem szabadott volna, a 41. születésnapját "ünneplő" Sainz mester csak a 23. helyen, Alister mellett a másik Mitsubishivel nyomuló finn Sohlberg csupán a 41.
Volt megint száraz pálya, volt jó kis sár meg például olyan "szentségtörés", hogy a 15. szakaszon nem WRC-menők voltak a 2. és 3. helyen (!), folytatás és zárás vasárnap hat szakasszal, 114 km gyorssal.