Schwarz rögtön az első szakaszon leesett az útról, 170-180-as tempónál, jól összetörte az Accentet, navigátorával együtt sértetlenül megúszta. Colin McRae (Citroën) szintén hibázott, megpördült, de "csak" időt vesztett. A szakaszt a címvédő, nagy esélyes Grönholm (Peugeot) nyerte.
A másodikat meg csapattársa, Burns, amúgy ismét Märtin előtt, szépen debütált az új Ford. A harmadikat újra Grönholm, ezúttal a subarus Solberggel a nyakában, de ahogy korábban, most is alig lemaradva következett Märtin vagy Rovanperä megintcsak ugye 206-ossal.
Aztán ismét Grönholm háromszor, a hatodik szakaszon meg kiesett McRae. Már Colin - a számára gyengén sikerült első gyorsok után az ötödiken összeszedte magát, másodikként végzett, aztán besokallt, megtörte a Xsarát, vége.
A hetediken Burns volt a leggyorsabb, majd megint Grönholm következett kétszer (a kétszeres világbajnok finn a napi kilencből hetet behúzott, a Peugeot meg kivétel nélkül mindegyiket...), hogy a nap végére jókora előnnyel álljon az élen Märtin és Solberg előtt (is).
A gyári menők közül kiesett még (a mondjuk nem annyira menő) Välimäki (a 8. szakaszon), azaz már csak egy Hyundai van versenyben. A privát WRC-sekből Manfred Stohl remekel a Peugeot-val, Kristian Sohlberg is meg-megvillan a Mitsubishivel, a visszatérő Alister McRae igyekszik, tanulgat, szintén Lancerrel.
Az időjárásról, utakról: eleinte száraz, később esős, ennek megfelelően csak az első pár gyorson volt nehezebb dolguk a "takarítóknak". Sár, víz. Az egyéni pontversenyben vezető Burns hálát adhat akinek-aminek akar, Grönholm vagy Rovanperä meg ugye alapból jól járt azzal, hogy az első három versenyen kábé semmire sem vitte.
Érdemes még megemlíteni, hogy a tavalyi összetett második Solberg a jelek szerint végre elkapta a fonalat, az egyébként gumiválasztásával elégedetlen Mäkinen sem tétlenkedik az Új-Zélandon hagyományosan jól teljesítő Subaruval. Fura mód a skodások közül az aszfaltspecialista Auriol áll jobban, Gardemeister persze nagy küzdő, van még ideje a javításra.
Először vesz részt a versenyen, ehhez képest Loeb szárnyal a Xsarával, Sainznak kisebb problémái adódtak, látszik is az eredményén. Märtin zsenialitását futamról futamra bizonyítja, most incs ez másképp a forradalmi Focusszal, kollegája, Duval gépe viszont hidraulikus gondok okán lassabb volt, jóval. Még a 2002-es Forddal nyomuló Hirvonen is előtte van (az M-Sportosok közül Kuchar jó, Warmbold nem annyira). Loix az egyke Accenttel csak megyeget.
A második napon hét szakasz vár a mezőnyre 150 km gyorsaságival.