Argentin rali, május 8-11., az ötödik verseny idén, Új-Zéland után megint csak jó messze. Durva murva, kő, szikla, de sima, laza út, homokos is, vízátfolyások, köd a hegyekben, szóval aszfalt kivételével minden szép és jó. A központ "kelet-Córdoba", Villa Carlos Paz, az egyke szervizpark 60 km-re, La Cumbre.
Nem kevesebb, mint 25 szakasz vár a mezőnyre, közel 400 km gyorsaságival, 1380 km össztávval. A temérdek gyorsból csak hármat teljesítenek egyszer, majd mindegyiket ismétlik.
Csütörtök: 2 szuperspeciál (6,04 km)
Péntek: 11 szakasz (175,14 km)
Szombat: 9 szakasz (153,90 km)
Vasárnap: 3 szakasz (59,90 km)
Csapatról csapatra
Nézzük röviden, melyik csapat kivel, milyen létszámmal indul, picit már a következő, görögországi versenyre is figyelgetve.
Peugeot | Marcus Grönholm | Richard Burns | Harri Rovanperä |
A négyszeres világbajnok, most is éllovas franciáknál alkalmazott kétszeres bolygólegjobb Grönholmnak van a legnagyobb esélye a győzelemre, tavaly ő nyert, hogy aztán kizárják (mert külső segítséget vett igénybe). Jelenleg második a pontversenyben, 6 ponttal vezet előtte csapattársa, Burns. Akit szintén diszkvalifikáltak egy évvel ezelőtt az argentin rendezők, találtak valami túlsúlyos alkatrészt a kocsijában, 20 gramm...
A 2001-es világelső Burns pályafutása legjobb startját produkálja azzal együtt, hogy futamot még mindig nem nyert a Peugeot-nál. Bezzeg négyből háromszor dobogós volt, két alkalommal második, az ezüstért is jó sok pont jár. "Az Argentin ralin mindig is jól mentem, célom, hogy a legjobb kettőben végezzek" - így Burns. "Nyilvánvalóan szeretnék nyerni, mindent megteszek érte, összetett első helyemet sem adom könnyen." Gyári 206-os volánja mögött még Rovanperä, illene végre pontokat szereznie.
Citroën | Colin McRae | Carlos Sainz | Sebastien Loeb |
Már nem ők az elsők, kielőzött a PSA-nagytesó, meg Argentínában nem száguldott még a trónkövetelő. De tapasztalt, rutinos sztárjai révén nem esélytelen, tavaly ugye Sainz nyert, előtte meg McRae, persze még Forddal. És ott lesz Loeb, aki Új-Zélandon is megmutatta, hiába csak most mutatkozott be.
Citroënnel kapcsolatos hír, hogy a június Akropolisz-ralin debütál a 28 éves spanyol Daniel Sola, a junior világbajnok a későbbiekben is lehetőséget kap, Nagy-Britanniában tuti.
Még Akropolisz: négy Xsara lesz tehát, de a tervek és a hírek szerint nyolc-nyolc Peugeot, illetve Ford (összesen 27 WRC). Focusszal a gyáriak mellett Warmbold, Ginley, Kuchar, Papadimitriu is, 206-ossal meg Pykälistö és Panizzi is, az amúgy aszfaltmenő utóbbi ismét bizonyítana, ahogy tette azt Törökországban.
A finn Latvala indulásával meg a legfiatalabb lesz valaha vb-versenyen, 18 éves múlt áprilisban. Előtte Duval számított zöldfülűnek 21esztendejével.
Ford | Markko Märtin | Francois Duval | Mikko Hirvonen |
Új-Zélandon megvillant a vadiúj Focus, ameddig ment, remekelt - Märtin partiban volt a Peugeot-menőkkel. Tavaly meg az észt negyedik lett Argentínában. Duvalnak semmi tapasztalata, Prevot navigátorának annál több, még Thiry mellől. Hirvonen tanul.
Subaru | Tommi Mäkinen | Petter Solberg |
Mäkinen nyert már párszor, egyébiránt jól érzi magát, s most úgy látszik, nem akar még visszavonulni, Solberg mindenhol mindenre, bármire képes.
Skoda | Toni Gardemeister | Didier Auriol |
Aurioltól ezen a versenyen nincs nagyon mit várni, Gardemeister pontot szerezhet, folytatva a csapat idei kiváló sorozatát. A Skoda persze a Fabiára koncentrál, lehet, hogy már az Akropoliszon jön az új csoda.
Hyundai | Armin Schwarz | Freddy Loix |
Tavaly Loix szakaszt nyert, most egy pontocska is bravúr lenne, nagyon kéne a "koreaiaknak".
Hír: az angol Justin Dale hat futamon privát Accenttel nyomul (Cipruson, Németországban, Ausztráliában, San Remóban, a Katalán és a Brit ralin). 2002-ben super 1600-os brit bajnok volt a 31 éves szerencsés.
Privát WRC-vel a helyi menő Pozzo (Skoda) és Warmbold (Ford) hajt.