Solberg 2000 óta gyári versenyzője a "japánoknak", nemrég hírbe hozták a Peugeot-val. Egyszeres futamgyőztes, a tavalyi szezonzáró Brit ralit nyerte meg. "Az egyik legfontosabb, amiért a maradás mellett döntöttem, a jó hangulat, a vezetőség, a csapat" - mondta a norvég.
David Lapworth csapatfőnök elégedetten nyugtázta a tényt: "Rendkívül boldog vagyok, hogy Petter továbbra is minket erősít. Igazi csapatjátékos, hihetetlen gyors, példás a kapcsolata mind a sajtóval, mind a szurkolókkal."
Solberg tehát további három évre kötelezte el magát a Subarunál, de elmondása szerint nem a pénz motiválta. Győztes autót akar, nem sok dohányt, győzelem nélkül mit sem ér a lé - mondta. Ezzel együtt és pontos számok, adatok nélkül a legjobban fizetett sztárok közé került a 28 éves kiválóság. Innen következtethetünk.
A rendkívül szimpatikus, minden sikerét látványosan és őszintén ünneplő Solberg az idei szezon eddigi öt futamán csupán 13 pontot gyűjtött, 19-cel lemaradva az éllovas Burnstől (Peugeot) a hatodik helyen áll. Dobogóra egyszer, Új-Zélandon állhatott. Tavaly nagy meglepetésre futott be összetett másodiknak. Számtalanszor hangsúlyozta: világbajnok akar lenni.
Solberg az első "hosszabbító" azok közül, akiknek idén jár le szerződésük, vagy egyáltalán akivel, jövőjével kapcsolatban kiderült bármi is. Például a norvég finn csapattársáról, a négyszeres világbajnok finn Mäkinenről még semmit sem tudni. Pletykálták majd cáfolták, hogy visszavonul, legutóbb arról volt szó, megvárja a Subaru (is), hogy dönt a szövetség a "harmadik pilóta ügyben".