Mindhárom gyári menő műszaki okokból adta fel, a görögországi verseny amúgy - a Szafari-rali kiesésével - mindenki szerint a legnehezebb erőpróba pilótának, navigátornak, autónak egyaránt.
Schwarz és Loix korai búcsúja azt jelenti, hogy a Hyundai továbbra is csapnivaló szezont tudhat magáénak - az első, monacói futam óta nem tudtak pontot szerezni a "koreaiak". A finn Välimäki ugyan még versenyben van, de csodának kéne történnie ahhoz, hogy az első nyolcban végezzen.
Loeb kiesésével valamelyest csökkentek a Citroën esélyei arra, hogy visszavegye az összetett vezetést a PSA-konszertestvér Peugeot-tól. Persze nem a fiatal, inkább aszfalton virgonc franciától, hanem az Akropoliszon korábban számtalanszor diadalmaskodó skót McRae-től vagy a spanyol Sainztól várható siker.
Három szakasz után Märtin (Ford), Duval (Ford), Grönholm (Peugeot), Mäkinen (Subaru), Solberg (Subaru), Rovanperä (Peugeot), Panizzi (Peugeot), Sainz (Citroën) a legjobbak sorrendje.
A pontversenyben vezető Burns (Peugeot) csak tizedik, McRae (Citroën) pedig tizenharmadik - előbbi majdnem besokallt, megúszta időveszteséggel, utóbbi 50 mp-es büntetést kapott késői startért.