Jön hát a Finn rali vagy nagydíj vagy Grand Prix, ahogy tetszik - utóbbi beceneveit tempójáról kapta a verseny. Mert ebben a szakágban nem túl gyakori, hogy kétszázzal romboljanak, ezen a futamon viszont lehet és kell is.
Tavaly több mint 120 km/ó volt a legjobbak átlagsebessége - a Finn rali murvás viadal széles utakkal, sok egyenessel és beláthatatlan kanyarral hatodikban, a gázon állva, no meg ne feledjük a millió ugratót. Látványos és veszélyes, technikás és lélegzetelállító, ja és autóbontó is bír lenni. Az elmúlt szezonban az év ralijának választották, egyébiránt 43. "kiadásánál" tartunk.
A programról: csütörtök este prológ (Kileri, 2,06 km), pénteken 10 szakasz (140,36 km), szombaton 6 (167,92 km), vasárnap 6 (100,9 km), összesen hát 23, 409,18 km-rel (az össztáv 1726,6 km). A leghosszabb gyors 41 km-es, hű.
A legutóbbi kerek tíz Finn ralin hazaiak diadalmaskodtak, előttük is csupán két nem északinak sikerült a bravúr: 1990-ben a spanyol Sainznak, rá két évre a francia Auriolnak - Toyotával, illetve Lanciával. Mondjuk Svédországnál még mindig jobb a helyzet, hisz' ott aztán képtelen nyerni, ki nem skandináv. Pontosabban északi.