A Hyundai ugye nem állt rajthoz, a skodás Gardemeister meg hamar kiesett. A Fabiát terelgető finn elfékezte magát a második gyorson, kicsúszott, szerencsére csak az autó bánta. A legutóbbi három San Remo-i rali győztese, a francia Panizzi a hatodik helyen áll, eléggé verve, nála is sokkal-sokkal jobban az összetettben vezető Burns (Peugeot). A 2001 után második vb-címére hajtó, jövőre ismét subaruzó angol csupán tizenegyedik, tetemes hátránnyal.
Az első, 12,4 km-es gyorsot Loeb a belga Duval (Ford) és a finn Grönholm (Peugeot) előtt nyerte alig pár tizeddel, hogy aztán a második szakaszon (36,42 km) keményen elpáholja a többieket. A Citroën francia zsenijével leginkább ezúttal is Grönholm és Duval igyekezett lépést tartani - nos a kétszeres világbajnok (2000, 2002) "Magic Marcus" is több mint 14 mp-et kapott...
A harmadik és negyedik szakaszt (19,19 és 25,31 km) Märtin nyerte (Loeb előtt), bizonyítandó, hogy az új Focus egészen fantasztikusan gyors. Az észt kiválóság feljött a második helyre, Loeb ezzel együtt apránként növelte előnyét - Grönholm picit visszaesett.
Az ötödik és a hatodik gyorson (12,4 és 36,42 km) - művészien, mintegy keretbe foglalva a napot - ismét Loeb volt a leggyorsabb, a változatosság kedvéért újra csak Märtin előtt. A rövidebbiken tizedekkel, a hosszabbikon tíz mp-nél is nagyobb különbséggel, nem semmi. A harmadik helyen rendre Grönholm ért célba, értelemszerűen hát a nyurga finn érezheti még magát dobogón.
De Loebtől legnagyobb riválisa, Märtin is több mint fél percre van, ha a citroënestől nem pártol el Fortuna, senki nem veri meg. És akkor - a jelenlegi állás szerint - átvenné a vezetést összetettben, a világbajnoki cím legnagyobb várományosává avanzsálva! Mert a szezon harmadik aszfaltos futamán éppen harmadszor győzne, s van még kettő (két hét múlva Korzikán, október végén meg Spanyolországban).
A második Märtinen túl Duval ötödik, jól megy hát Fordéknak (bár Hirvonen kipottyant a 2002-es Focus elektromos hibája miatt), Subaruéknak kevésbé. A trónra vágyó norvég Solberg állítólag túl puha gumikat választott az első körben, csúnyán lemaradt. És később sem tudott gyorsulni. A szezon végén visszavonuló, Mitsubishivel négyszeres világbajnok (1996-99) Mäkinen se.
Loeb és Panizzi honfitársa, a szintén aszfaltmenő Robert sem kezdett valami fényesen privát Peugeot-val (és a cseh Kresta sem), a Citroën franciája, Bugalski is a vert mezőnyben. A kisebbik (?) PSA-konszerntesó nagyágyúi, a kétszeres világbajnok (1990, 92) spanyol Sainz és az 1995-ös legjobb skót McRae még úgy-ahogy tűzközelben. Sanyibá a jelek szerint jól kiheverte a vesekő-műtétet, verve Duvalt a nap végére megkaparintotta a negyedik pozíciót (ami főleg annak ismeretében remek, hogy Burns sehol, így csökkenne a különbség kettejük közt az összetettben).
Ami a helyszínt, a (szűk, technikás) pályákat, a körülményeket illeti: a pilóták csúszós, trükkös, nehéz szakaszokról számoltak be, dolgukat kiváltképp az útra hulló falevelek nehezítik. A hegyekben meg helyenként köd.
Nyilatkozatokból csak pár szóban: Loeb azt mondta: minden oké, Märtin nyerni akar, Grönholm padlóig nyomja, Sainz elégedett, Duval örül, Panizzi szerint jobban, gyorsabban vezet, mint amikor nyert, de minden hiába, McRae: jó az autó, Solberg-Mäkinen: ez van, talán keményebb gumi kell, Burns nem érzi és passz.
Szombaton négy szakasz vár a mezőnyre 149,1 km gyorssal.
San Remo-i rali, az élcsoport állása 6 gyors (142,14 km) után:
1. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) 1:30:15.7 p (94,5 km/ó)
2. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 32.4 mp
3. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206) + 49.6 mp
4. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara) + 1:14.8 p
5. Duval, Prevot (belga, Ford Focus) + 1:19.0 p
6. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206) + 1:29.6 p
7. McRae, Ringer (brit, Citroën Xsara) + 1:41.9 p
8. Solberg, Mills (norvég, Subaru Impreza) + 2:03.8 p
9. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza) + 2:50.2 p
10. Bugalski, Chiaroni (francia, Citroën Xsara) + 2:52.3 p
11. Burns, Reid (brit, Peugeot 206) + 3:05.2 p
12. Robert, Bedon (francia, Peugeot 206) + 3:13.8 p
13. Kresta, Tomanek (cseh, Peugeot 206) + 4:32.1 p
14. Auriol, Giraudet (francia, Skoda Fabia) + 5:12.5 p