Impreza WRC 2004, Focus RS WRC 04 - "ők" jönnek tehát. Mert mind Fordék, mind Subaruék úgy gondolják, nem maradhatnak le a PSA-konszern csapataitól (2000-től zsinórban háromszor a Peugeot, tavaly a Citroën diadalmaskodott). S ha megnézzük monnyuk ezt itt, látjuk, a Subaru régen, a Ford egyenesen még az őskorban volt a legjobb.
A Peugeot ugye már lépett, leváltotta a roppant sikeres, de már öregecske 206-ost a 307-esre, s az eddig látottak alapján bizony elődjénél is többre vihetik vele az oroszlánosok. A Citroën pedig aktuális világbajnokként "régi", ám ezzel együtt nagyon is korszerű Xsarájával veri a mezőnyt, hogy aztán valamikor a közeljövőben érkezzen a C4-es.
És hát az egy év pihiből visszatérő Mitsubishi is új géppel, egy friss fejlesztésű Lancer WRC-vel igyekszik ismét az elitbe kerülni, szóval nagyon komoly a meccs. Más kérdés, hogy az Octaviát váltó Fabiával leszerepelt, s átmenetileg háttérbe húzódott a Skoda, és hát a Hyundai is hosszabb téli álomra vonult, tán majd 2006-ban támad megint egy Accenttel (?). De új gyárak beszállásáról is hallani ezt-azt (Suzuki, Renault, VW), hisszük, ha.
És ha már szóba került a Suzuki: gőzerővel tesztelik a juniorvébés 2004-es Ignist, s ha már a "kicsiknél" tartunk, ott is érkeznek szépen az új gépek: a Citroën a Saxo helyett a C2-est, a Ford a Puma cseréjeként a Fiestát dobja be hamarost.
De vissza a Subaruhoz: Solberg egyéni vb-címvédéséhez nagyon kéne a még jobb Impreza, kevés a kraft - szokik panaszkodni a norvégok Mr. Hollywoodja. Nos, a mérnökök állítólag mindent kihoztak a technikából, belül újult még a gép, kívül nem nagyon, bár jobb az aerodinamikája (nem is a forma, hanem az anyagok miatt). David Lapworth csapatfőnök reméli, hogy minden úttípuson felveszik a versenyt a riválisokkal (pl aszfalton is nemcsak akkor, ha esik az eső, s lepirellizik a michelineseket).
Fordilag: az új Focus homologizációja április 1-jén fejeződik be, a megbízhatóság, gazdaságosság (gumi) a fő szempont. Nagyobb változások ezen a modellen sem várhatók, hisz' nem is régi a kasztni meg a technika sem. Märtin világbajnok akar lenni, Duvallal együtt rengeteget teszteltek az elmúlt napokban, hetekben is, jó a Ford, nagyon jó a Ford - még jobb, a legjobb akar lenni.
Debütálás tehát a negyedik futamon, áprilisban Új-Zélandon, a Subarué pedig már legközelebb, a vb újonc Mexikói ralin (március 12-14.). Csupa új autó, még nagyobb csaták, zsír.