"A Suzuki-cég európai reneszánszát éli. Ez nyilvánul meg a felgyorsított modellfejlesztésben, valamint abban a törekvésben, hogy a társaság mind nagyobb részt vállaljon az európai autóséletben" - fejtegette Tihanyi Tamás, a részvénytársaság marketing-vezetője.
A Suzukik autósport-történetének eddig is voltak hazai és nemzetközi vonatkozásai. A magyar ralifutamokon 1998 óta versenyeznek hazai gyártású Suzukik, akkor rendezték meg először a Magyar Suzuki Kupát - mondta. Szólt arról is, hogy a japán cég autói 2002-től vesznek részt a JWRC, azaz a Junior World Rally Championship versenyein és 2003-ban már komoly sikereket értek el az Ignis Super 1600-asokkal. A hét futam során két aranyérmet gyűjtöttek be a suzukis versenyzők.
Az új, immár Esztergomban gyártott versenyautó azon az ötajtós Ignisen alapul, amelyet tavaly mutattak be Frankfurtban. Ez az autó 15 centiméterrel hosszabb, motorja erősebb. Tervezői külön gondot fordítottak az irányíthatóság továbbfejlesztésére. Az első három esztergomi versenyautó közül kettő a magyar ralibajnokság első osztályában, egy pedig a szlovák ralifutamokon indul az idén.