Ott tartottunk 9 gyorsot követően, hogy Solberg vezet picivel Rovanperä, aztán Grönholm meg Märtin előtt, kiesett már mindkét Mitsubishi, illetve hát privát WRC-vel Henning Solberg és Viita is.
Nos újabb neves búcsúzóról nem tudunk, nem is akartunk beszámolni. Szombaton 8 szakasz várt a mezőnyre, az elsőt, a 10-est Grönholm nyerte, mögötte Märtin és Solberg. Jött a 11-es, ugyanez. A 12-esen Märtin volt a leggyorsabb Solberg és Loeb előtt - itt Warmbold sokat vesztett, s mivel feltartotta Duval, a gyári kolléga belga is. Märtin kielőzte Grönholmot a harmadik helyért, s már nemcsak Loeb, de Sainz is verte Duvalt.
A 13-ason ismét Märtin autózta a legjobb időt, majd Solberg és Grönholm. Märtin már második, Grönholm pedig harmadik, mert Rovanperä folyamatosan bukott egy picit. A 14-esen Grönholm nyert, mögötte Märtin és Loeb, a pénteki borulást megúszó "Magic Marcus" ha pár tizeddel is, de már ezüstös pozícióban, nem semmi.
És ezt erősítendő a 15-ös is az övé, ismét Märtin és Loeb még a "dobogón", a 16-oson aztán csak összejött a szakaszról szakaszra javuló Loeb első szakaszgyőzelme (mögötte Märtin és Grönholm). A szombati utolsó, 17-es gyorson Solberg még azért jelezte, igenis ő a világbajnok és ő vezet, be is húzta hát Loeböt és Grönholmot (is) zúzva.
Szóval ami az élen álló személyét illeti, nem történt változás, bezzeg a pénteki második Rovanperä már csak negyedik (rossz gumiválasztás, apróbb hibák). A második Grönholm és a harmadik Märtin viszont még lőtávolban - lesz még csata, izgulás, miegymás. A citroenesek úgy-ahogy magukra találtak, de reális győzelmi esélyük nincs, Duval és Hirvonen tanulgat. Vasárnapra hat gyorsasági maradt.
Még annyit, hogy eső semmi, száraz minden. És, hogy Solberg mintha okosodna: nem erőből megy, nem akarja feltétlen az összes gyorsot megnyerni, de csak ott van rendre az első háromban. És nem hibázik. És ez nagyon elég szokik lenni, általában. No meglátjuk, bírja-e a nyomást vasárnap.
PCWRC (vébés N csoport): Sola (Mitsubishi) átvette a vezetést, szombaton hat gyorson is a spanyol volt a kategória-legjobb. Második az argentin Ligato (Subaru), harmadik mindnyájunk ismerőse, az osztrák Stohl (Mitsubishi).
34. Új-zélandi rali, az élcsoport állása 17 gyors (296,26 km) után:
1. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) 2:42:11.4 ó (103,9 km/ó)
2. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307) + 19.5 mp
3. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 24.2 mp
4. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 307) + 45.1 mp
5. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara) + 1:01.3 p
6. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara) + 2:10.8 p
7. Duval, Prévot (belga, Ford Focus) + 2:29.2 p
8. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza) + 2:48.3 p
9. Carlsson, Andersson (svéd, Peugeot 206) + 4:47.3 p
10. Sola, Amigo (spanyol, Mitsibishi Lancer) + 11:30.4 p
...26. Warmbold, Price (német, brit, Ford Focus) + 18:57.4 p