Madár Róbert a pénteki első szabadedzésen lépett életében először a hockenheimi pályára, s míg valamennyi versenyző korábban már megismerkedhetett annak vonalvezetésével (egyesek a korábbi évek versenyei alatt, míg mások tesztelések során), Madár ekkor tanulmányozta a kanyarokat. Az első hivatalos szabadedzés során kisebb kuplungproblémákkal küszködött, így nem sikerült teljesítenie a tervezett távot, azonban így is a maximumot hozta ki az autóból: a nyolcadik legjobb időeredményt érte el az erős mezőnyben.
Az időmérő edzésre a rendkívül nehéz anyagi helyzet ellenére új abroncsokat kapott, így akárcsak a többiek, ő is új gumikkal vághatott neki a kvalifikációnak. Az autó beállítása a tapasztalatlanságából adódóan nem volt tökéletes, ám a hétvége folyamán egyre jobban együtt tudott dolgozni a szerelőkkel. Az időmérésen két másodpercet javított a szabadedzésen elért eredményéhez képest, s folyamatosan csökkentette a különbséget a versenyzőtársakhoz képest.
A szombati futamon Madár életében először rajtolt, mivel korábban nem volt lehetősége azt gyakorolni. A rajt ennek ellenére jól sikerült, fékegyensúly-hiba miatt azonban a második körben megpördült, s alaposan leszakadt. Ennek tükrében a tizedik helyezés igen jó eredménynek számít. A verseny során folyamatosan azonos időket autózott, amire kevés pilóta képes. A futam utáni csapatmegbeszélésen Madár erős felülkormányozottságra panaszkodott, így változtattak az autó beállításain. Drasztikus módosításokra azonban nem volt lehetőség, mivel nincs alkalom a tesztelésre, s csak a megmérettetés során derül fény arra, hogy az autó tulajdonságai mennyiben változtak meg a módosítások hatására.
A vasárnapi második futamon Madár nagyon jól kapta el a rajtot, majd egy hármas bolyban autózott, s az ötödik körben megelőzte az előtte haladó egyik pilótát, majd három körrel később elhaladt a hatodik pozícióban lévő társa mellett. Mivel a mezőny valamennyi versenyzője új motorral versenyzett, Madár a hosszú egyenesekben nem tudta tartani a tempójukat, s többen elmentek mellette. A régi motor és az anyagi okokból hiányzó aerodinamikai változtatások miatt csupán a kanyarokban, a vezetői tudásának köszönhetően tudott a hármas boly élére kerülni, ám végül a hosszú egyenesekben a motorerő eldöntötte a versenyt. Mivel autója az utolsó négy körben alulkormányozottá vált, meg kellett elégednie a nyolcadik helyezéssel. (A hatodik helyezett legjobb ideje a verseny során 1:54.298 volt, a hetedik helyezetté 1:54.572, míg Madár 1:54.092-es időt autózott.)
A versenyen teljesített köridői folyamatosan javultak, nem hibázott. Az első szabadedzésen nyújtott teljesítményéhez képest két és fél másodpercet javított, s a verseny első helyezettjéhez képest, aki a legjobb csapatban autózik, három év Formula König-, valamint egy év Formula Volkswagen-tapasztalattal, csupán három-négy másodperc a lemaradása. Ez néhány futam alatt akár nullára is csökkenthető lenne, amennyiben több lehetőség lenne a tesztelésre.
A hétvége így összességében sikeresen zárult a Tiger Racing Hungary számára, a régi motort, régi aerodinamikai elemeket, a tesztelés hiányát s a tapasztalatlanságot figyelembe véve kiváló eredmény született, Madár Róbert 14 ponttal lett gazdagabb, míg a csapat négy pontot zsebelhetett be a Formula König szabályai értelmében. "Nagyon örülök, hogy mind a két futamot sikerült befejeznem, és hogy a rajtnál nem fulladt le a gépem annak ellenére sem, hogy rajtszituációt nem gyakoroltam egyszer sem" - nyilatkozta Madár Róbert. "Sokat kell még fejlődnöm mind a rajtolás, mind az autóbeállítások és a versenyzés terén. Egy edzéssel a hátam mögött sokkal többet nem is várhattam el magamtól, de bosszantott, hogy nem sokáig tudtam tartani a hatodik helyet. Bízom benne, hogy a következő versenyen rajthoz tudok állni, és én is rendesen tudok tesztelni."