A Marokkó-ralit okkal sorolják a legnehezebb erőpróbák közé. Hol homokon, hol köves terepen kell nyomni a gázpedált, s ott az Atlasz-hegység, amelyen bizony nem könnyű átjutni. Az idei, június 1-6. közötti versenyen közel 2000 km-es táv (ebből 1500 km gyorsasági szakasz) vár a mezőnyre. S egy erős megszorítás: a hat szakaszból mindössze kettőn lehet használni a műholdas navigációs rendszert (GPS), a maradékon a hagyományos tájékozódásra kell szorítkozniuk az indulóknak, úgymint: térkép, iránytű és "megérzés"... Egy újítást viszont minden bizonnyal örömmel fogadnak a pilóták: balesetmegelőzési célzattal minden autóban lesz egy műszer, ami jelzi, ha 200 méteres közelségbe került egy másik versenyzőhöz.
A 62 autót felvonultató mezőnyben a nagy Dakar-menők közül ott lesz a francia Peterhansel (Mitsubishi Pajero Evo) és Schlesser (Schlesser-Ford DSC 12), a spanyol Servia (Schlesser-Ford Ford Raid), a japán Sinozuka (Nissan Pick Up) és a német Kleinschmidt (Volkswagen Touareg). No és három magyar egység: a Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Frontera) duó mellett a Palik László, Darázsi Gábor (Nissan Navarra) és a Kis Sándor, Czeglédi Péter (Nissan Navarra) kettős. Palikék és Kisék már hétfőn elutaztak Marokkóba, Szalayék pénteken indulnak.
"Az autó műszaki felkészítése jól sikerült, megkaptuk például az Opelnek külön a Fronterához kifejlesztett X-track váltóját is. A műszaki és technikai fejlesztéseknek köszönhetően a korábbinál húsz százalékkal nagyobb teljesítményt, gyorsaságot és lényegesen jobb kormányozhatóságot várok az autótól" - fogalmazott a csütörtöki sajtótájékoztatón Szalay Balázs.
A hetedik Dakar-ralijára készülő Szalay, aki 2000-ben Jakab Tamással első magyarként ment végig a versenyben, 2004-ben pedig Bunkoczyval az 52. helyen végzett, természetesen szólt a 2005. január 1-16. között zajló futammal kapcsolatos reményeiről is:
"Már túl vagyunk azon, hogy csupán a verseny teljesítését tűzzük ki célként magunk elé, szeretnénk egyre jobb eredményt elérni, minél közelebb kerülni a legjobbakhoz. Mivel a Dakar-rali is keresztülmegy Marokkón, most tapasztalatokat gyűjthetünk, ezután még indulunk a Dubai-ralin is, utána pedig várhatóan már csak apró módosításokat kell végrehajtanunk az autónkon, s minden erőnkkel a Dakarra készülhetünk."
Fábik Tibor