Ott tartottunk, hogy a csütörtök esti két szuperspeciált is beleszámítva két napot követően a tavalyi győztes, iszonyat eltökélt Grönholm vezet, nagyot meccselve a mezőny másik kétszeres világbajnokával, a feltűnően virgonc Sainz mesterrel, mögöttük meg ott figyel a bajnokságban alapos előnnyel élen álló, több mint trónkövetelő Loeb. Az aktuális weltmaister Solberg kiesett (már megint egy vízátfolyás okozta a vesztét), ahogy Märtin is, méghozzá nem kicsit durván. Hatodikban, tőgázon elszállt egy ugrató után, ripityomra tört a Focus, Park navigátorával együtt szinte sértetlenül megúszták.
Solberg időtlen idők óta először nem gyűjt pontot, Märtin viszont zsinórban harmadszor nem ér célba - mindkét aranyvárományos jól lemaradt, csalódás. És még péntek: a kékoválos Duval legújabb szokása szerint remek formában, negyedik, aztán meglepetésre Sohlberg az ötödik a Mitsuval, persze messze az élbolytól, majd Hirvonen Subaruval, a helyi menő Perez Companc privát 206-ossal, végül még pontszerző helyen Rovanperä, gyári 307-essel. PWRC: az argentin Ligatót üldözik. Összességében a hetven körüli indulóból negyvenen sem folytathatják, legalábbis élesben biztosan nem.
Már szombat, s átkötés gyanánt egy kis időjárás- és pályajelentés: hűvös, de nem hideg, zéró csapadék, csúszós, lágy, homokos-kavicsos murva, az út szélén kövek, sok hosszú egyenes, miegymás. És úgy kezdődött, ahogy előző este végződött: Grönholm nyerte a szakaszokat, egymás után négyet (mindet Sainz előtt). Bocsánat, csak hármat, hiszen a 13-ason az új szabályoknak hála gyakorolgató Solberg volt a leggyorsabb (hogy aztán másodszor is feladja, Imprezája úgy gondolta, ő bizony már nem megy újabb jó sok kilométert, ha úgysem adnak érte pontot).
Szóval Grönholm zúzott a nyakában Sanyibával, übermeccs, mögöttük a többiek elporoszkáltak, őrizve remek pozícióikat. Ment a gumizás, ki keményebb, ki puhább szettel probált még gyorsabb lenni, váltakozó sikerrel. A 17-esen és a 18-ason aztán a helyiek körében félelmetes népszerűségnek örvendő matador úgy találta, ideje rálápni a gázra, s kezdte faragni hátrányát. Mire a 19-esen Grönholm egy jobbost talán túl szűken vett, elé ugrott egy szikla, csatt, kerék kiszakad, picivel később motor leáll, annyi. A Peuegot-főnök Provera bácsi Magic Marcusa hát most sem nyer, pechszériája már-már nevetséges, illetve hát a 307-esnek sem lesz meg az első győzelem. Majd máskor.
No, tehát Sainzunk, a 42 esztendős madridista vette át az abszolút első helyet, mögötte fényévekre csapattársa, Loeb, aki annyira nyugodtan autózgat ottan Argentínában, hogy egyszer még késett is a rajttól, meg is büntették, mindegy neki. Mert riválisai közül majd' mindenki elvérzett, neki itt a most már nem is 6, de 8 pont, mi kell még. Semmi. Ha így marad, féltávnál előnye tetemes lesz, ahogy a Citroëné is, de várjunk még az eredményhirdetéssel (Sainz is ezt nyilatkozta, hogy bármi megtörténhet, blabla, csak óvatosan, nem inni előre).
Az utsó két szombati gyorsot, azaz rövidke szuperspeciált Rovanperä nyerte, aki szépen belehúzott, feljött ötödiknek. Talán számára van még külön motiváció vasárnapra, ami, aki pedig a negyedik Hirvonen. Duval bronza tutinak tetszik, és a még gyári klasszis Panizzi loholhat a pontokért az egyke Mitsuval. Mert az addig kiválóan teljesítő Sohlberg alól kiesett a másik Lancer, szegényke hiába bravúrkodott, az ötödik helyről zúgott ki. Dicsérjük meg még a helyi hős Perez Compancot a strapabíró 206-osban, meg hát az N-es Lancert hajtó, általános elképedésünkre szintén argentin Pozzót is a hetedik pozíciójáért. A vébés N-eseknél fordult a kocka, s már nem Ligato nyomul Stohl előtt, hanem Galli vezet. Mögötte Sola.
Öt gyors, már csak egy 'kicsi' maradt így vásárnapra, meg 31 páros, magyar idő szerint kábé még világosban tudjuk is, ki nyer ma.
24. Argentin rali, állás 21 gyorsasági után (élcsoport):
1. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara WRC) 3:18:53.4 ó (89,8 km/ö)
2. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara WRC) + 1:36.2 p
3. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) + 3:55.7 p
4. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza WRC) + 8:46.4 p
5. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 307 WRC) + 10:37.0 p
6. Perez Companc, Volta (argentin, Peugeot 206 WRC) + 13:45.4 p
7. Pozzo, Stillo (argentin, Mitsubishi Lancer) + 16:52.9 p
8. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer WRC) + 17:13.3 p
9. Galli, D'Amore (olasz, Mitsubishi Lancer) + 17:56.3 p
10. Sola, Amigo (spanyol, Mitsubishi Lancer) + 18:04.4 p