Ha a tuningcégek azt a feladatot kapnák, hogy autók helyett most atlétatermetű embereket öltöztessenek sportos szerelésbe, legtöbbjük bizonyára tréningruhát és edzőcipőt adna alanyára. Meg mernék rá esküdni, hogy az egyik kivétel az Audi leányvállalata, a quattro GmbH lenne, képviselői bizonyára lezser öltönyt választanának, ami az energikusság mellett a hanyag eleganciát is tükrözi. Hogy miből gondolom?
Sport-diplomácia
Elegendő csupán egy pillantást vetni az S-line csomaggal felruházott A4-esre: az amúgy sem nyegle limuzint ugyanis oly' módon tették lendületesebbé, hogy látványa messze feltűnőbb, mint annak előtte, ám cseppet sem hivalkodó. Pedig az optikai készlet szinte teljes körű, minden olyan elemet tartalmaz, ami a "rongyrázáshoz" szükségeltetik. A négykarikást sportfutómű engedi közelebb a talajhoz, ám a tökéletesebb összhatás érdekében a kiegészítő spoilerekkel mélyebbre húzott kötények, illetve a küszöbtoldatok még alacsonyabbnak mutatják a kocsit. A kerékjáratokat - 235/45 jelzésű abroncsokkal - kilencküllős, 17 col méretű könnyűfém keréktárcsák töltik ki, a csomagtartóra pedig decens, ámde hatásos légterelő szárny került. A pilóta és navigátora kellemesen feszes tömésű, nagyszerű oldaltartást biztosító sportülésekben foglalhat helyet, a hosszú távú utazás kényelmét pedig comb- és deréktámasz szavatolja. A mutatós szövet-bőr kombinációjú ülőalkalmatosságokon kívül fekete tetőkárpit, lyukacsos bőrrel varrott sebességváltógomb, kézifékkar, valamint háromküllős sportkormány, gazdagon alkalmazott aludekoráció és S-line feliratú küszöbdíszítések fűszerezik az ergonómiailag hibátlan és hátul is kellően tágas utasteret.
Nyerő erő
Szó szerint magával ragadó a 130 lóerős turbódízel motor és a precízen kapcsolható, hatfokozatú sebességváltó párosa. Csupán addig kéretik türelmesnek lenni, amíg a fordulatszámmérő mutatója el nem hagyja az 1800-as jelzést, ezt követően ugyanis egy csapásra a "nyakunkba szakad" a 310 Nm-es vonóerő. Az 1,4 tonnás sportszedán hatalmas vehemenciával veti bele magát a dolgok közepébe, s álló helyzetből akár tíz másodperc alatt is képes százra gyorsulni. Még ennél is megnyerőbb azonban az A4-es rugalmassága, az előzések szemvillanásnyi ideig tartanak csupán, de erősebb emelkedőnél sem szükséges visszakapcsolni, autópályán pedig a 150-160 km/órás sebesség kényelmes utazótempónak számít. Ugyancsak barátságos a gázolajos Audi étvágya, mindössze annyit róhatunk fel a motor hibájaként, hogy alapjáraton némivibrációt érezni a kormányon, alacsony fordulaton lefulladásra hajlamos, s alkalmanként kicsit felemeli a hangját. A sportfutóműnek köszönhetően kacskaringós mellékutakon, hegyi szerpentineken is élmény az autó vezetése. Igazán kezes jószág a "futócipőbe bújtatott" négykarikás, az élesebb fordulókban semlegesen viselkedik, s mindig pontosan azt teszi, amit a jó fogású, közvetlen áttételezésű kormányon keresztül a pilóta parancsol neki. Persze, a kiváló menetdinamikai jellemzőknek megvan az ára, a rugózás természetesen feszesebb a korábbinál, de a "romos" városi utakon sem elviselhetetlen. Megszokást igényel a fékrendszer, ugyanis a középső pedál finom érintésére is azon nyomban harap az autó - a fékerő adagolása óvatos lábat igényel, viszont a lassulás fölöttébb meggyőző.
A név kötelez
A kiegészítők kiváló minőségére akár mérget is vehetünk, hiszen az S-line csomag annak a quattro GmbH-nak a terméke, amelyik az Audi S4/S6, illetve RS4/RS6 nagy teljesítményű modelleket is gyártja. Az egyedi megjelenésre áhítozóknak valamivel egymillió forint feletti összeget kell előhalászniuk a pénztárcából, ami a négykarikás márka vevőkörének talán nem is okozhat olyan nagy gondot.
TZZS, fotó: Hilbert Péter