Jövő tavasszal indul a magyar Forma-1

Vágólapra másolva!
2005 tavaszán új versenysorozat indul útjára hazánkban, amelyet a szervezők szerényen a "magyar Forma-1-nek" neveznek. A Forma-500-ról egyelőre nem sokat lehet tudni, de a versenyautót szerdán bemutatták a sajtó képviselőinek.
Vágólapra másolva!

Furcsa sajtótájékoztatóra került sor szerdán a Városligetben, amelyen leleplezték az első Forma-500-as autót. Az új sorozat szervezői magyar Forma-1-ként harangozták be "találmányukat", a kétórás bemutató után azonban több nyitott kérdés maradt, mint válasz.

Amit tudni lehet, hogy a Forma-500 főtámogatója az egyik hipermarketlánc, amelynek soroksári "kirendeltségében" október 9-én a szurkolók - nyílt nap keretében - maguk is megismerkedhetnek az új sorozattal. Az egyelőre tök csupasz autót Ralph Firman, a Van Diemen versenyautó-gyár alapítója, elnöke és fejlesztőmérnöke leplezte le, elhangzott, hogy az alacsony költségvetésű formaautós gyorsasági autóversenyzés magyarországi meghonosítása a cél.

Ennek érdekében az ország különböző régióban megrendezésre kerülő hat versenyhétvégére szóló belépőjegyek ára jóval olcsóbb lesz, mint egy Forma-1-es futamra. Ennél többet, mint hogy hat futam lesz, a szervezők nem tudtak elárulni, mert a közeli rajt (2005 tavasza) ellenére még egyetlen pályával sem kötöttek szerződést... A Pannóniaring, a kunmadarasi és a kalocsai repülőtér is csupán lehetőségként került szóba, konkrétum nélkül.

Forrás: [origo]

Kattintson a galériáért!

Tudhatjuk azt is, hogy a három nagy televíziós társaság közül az egyik élénken érdeklődik az új sorozat iránt (valószínűleg olvasóinkat sem lepi meg, ha eláruljuk, a kereskedelmiek ismert okok miatt nem jöhetnek szóba), valamint hogy hét-kilenc istálló indulása várható két-két pilótával (három helyet külföldieknek tartanak fent). Konkrét megállapodás még senkivel sem köttetett, tárgyalások zajlanak a magyarországi motorkerékpár-importőrökkel, hogy azok építsék be az autókba a 250-300 lóerős motorokat.

Apropó, autó: a motor maximum 1200 köbcentis lehet, a váltó pedig hétfokozatú, szekvenciális. Elöl-hátul légterelőkkel rendelkezik, végsebessége 300 körüli, százra 3-4 másodperc alatt gyorsul fel.

A sorozatban különben egyéni és konstruktőri pontverseny is lesz, a lebonyolítás a Forma-1-ből már ismert: pénteken szabadedzések, szombaton időmérő, vasárnap pedig verseny. Amelynek időtartamát 60-70 percesre tervezik, a körök számát ehhez igazítják majd. A Forma-500 csúcspontja egy, a Monacói Nagydíjra hajazó városi verseny lehet, de hogy hol, az "természetesen" nem derült ki.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!