A K 1200 S-sel új fejezet nyílt a propelleres motorkerékpárok történetében, ugyanis a 167 lóerős, négyhengeres újdonság minden idők legerősebb és leggyorsabb BMW-je, így olyan nagynevű motorok kihívója lehet, mint a Honda Balckbird, a Suzuki Hayabusa, vagy a Kawasaki ZX-12R. A gyár hagyományaihoz híven ezúttal sem lehet panasz az erőtartalékokra, ugyanis a 130 Nm-es maximális nyomaték 70 százaléka már háromezres fordulattól megjelenik a hátsó keréken.
A motor legnagyobb szenzációja azonban az - opcionális - elektromosan állítható futómű, amellyel a pilóta akár menet közben is beállíthatja a motor csillapítását a kormányon lévő kapcsolókkal. Az első, Duolever nevű lengéscsillapítóval a BMW továbbra a saját útját járja, hasonló megoldással nem nagyon találkozni a kétkerekűek között. Hátul egy gyönyörű egykarú villa és kardánhajtás található, kár, hogy az óriási dob eltakarja a felni szabadon futó oldalát. A K 1200 S külsejével is túlmutat az eddigi BMW motorokon, még annak ellenére is, hogy az elejét szemmel láthatóan a Honda Blackbird ihlette. A jelek szerint azonban a motor vége felé már összekapták magukat a bajor designerek és egy egészen egyedi, már-már izgalmas hátsó traktust dobtak össze.
A Müncheni Intermot egyik szenzációja volt a fent bemutatott motor meztelen változata, amit kizárólag csak a sajtó számára lepleztek le. A lecsupaszított K 1200 R technikailag azonos az idomos változattal, ám annál csak jóval később, várhatóan a jövő év végén kerül a szalonokba.
Néhány fontosabb adat: