A gyerek batyut kap a hátára, amikor "világgá megy". A felnőtt bonyolultabb lélek, inkább beül egy Maverickbe, s míg a dugóban áll, nagy, vagány elvándorlónak érzi magát. Ne nevessük ki érte, nem vicces, inkább tragikus figura ő, hiszen nem sok alternatívát kínál neki az a világrend, amely odáig vitte fel a dolgát, hogy nyolcmillió forintos kocsiban elégedetlenkedhet a sorsával. Igaz persze, hogy azért olyan nagyon sajnálnunk sem kell, hiszen egész jó kocsi ez az elvágyódó életszemléletét jelezni kívánó, amerikaias stílusú jármű.
Visszahoz valamit az ökrös szekéren utazó pionírok romantikájából. Magyarországon egy időben eladtak néhányat a típusból, aztán hosszú szünet következett, és most, a felfrissített kiadással kezdődik az igazi offenzíva. A szabadidő-terepjárók piacát célozzák meg, azokét az autókét, amelyek aszfalton élik le az életüket, de többé-kevésbé beválnak földúton, nehéz körülmények között is. Hadd bocsássam mindjárt előre, hogy a Maverick kimondottan jól teljesített ebben a szerepkörben.
Fiatalítás
Erőpozíció
Automatikus összkerék-hajtás
Az árkon-bokron műfaj gyakorlása közben jól esik a tudat, hogy a Ford személyvédelmi rendszere eléggé magasra emelte a mércét. Ebbe tartozik az exkluzív, borulásvédő függönylégzsák, valamint az a szenzor, amely a vezető távolságát méri a kormánykeréktől, illetve az utas súlyát érzékelő jobb első ülés. A blokkolásgátló alapfelszerelés, s négy tárcsafék váltotta fel az eddigi tárcsa-dob kombinációt. Fékasszisztens ismeri fel a vészfékezési helyzetet, és segít ilyenkor azonnal ráadni a maximális fékerőt.
A tartalomból: Menetpróba: Peugeot 407 SW Teszt: Suzuki Liana 1.6 GS 4WD Időszerű: úthálózat-fejlesztés (M3, M6) Sporthírek - F1, rali, CART, MotoGP |
Karlovitz Kristóf