- Robi! Mi újság? Megvan az autó? A papírjaid?
- Az autót buktam :( A papírjaimat most vettem át az okmányirodán...
- Új papírokat, vagy meglettek a régiek?
- Teljesen újakat.
- Akkor az autó odaveszett, de indulni a vb-futamon tudsz?
- Igen, így van. Szeretném megköszönni a Központi Okmányirodának a segítségét, hogy ilyen gyorsan elintézték az új papírjaimat, mert különben nem is tudtam volna elindulni. Nagyon segítőkészek voltak a Visegrádi utcai okmányirodában.
- Gondolom, ez nem volt betervezve a felkészülésetekbe. Mennyire zavart meg?
- Nagyon! Iszonyatosan! Hulla vagyok idegileg. Egy vadonatúj, három hetes autóról van szó...
- Mikor indultok?
- Hétfő reggel 6.40-kor indul a gép Milánóba, és végülis este 8-ra érünk Szardíniára, mert elég sokat kell várni a csatlakozásra.
- Mekkora a csapat?
- Jelen pillanatban még csak ketten megyünk, Attila és én. A csapat többi része, a szüleim, a médiák, a szponzorok majd csak csütörtökön érkeznek.
- Melyik autóval fogsz indulni? Amivel megnyerted a bajnokságot, vagy pedig egy másikat kapsz a P.H.Sporttól?
- Igen, ez az autó lesz, amivel a végén mentünk. Sajnos kapott egy vadonatúj motort, aminek nem nagyon örülök. A régi nagyon erős volt, de pont most járt le a teljes kilométere. 1500 kilométert bír egy ilyen motor, most már ezerháromszáz volt benne, a csapatvezetés úgy döntött, hogy új motorral vágunk neki ennek a 400 kilométer gyorsaságinak, mivel nem rizikózhatjuk meg, hogy túlszaladjon kilométerben és esetleg szétugrik a motor. Nem egy felújítás, hanem egy vadonatúj motor lesz, ami kicsit zavar, mert amikor először mentem külföldön a Citroennel, akkor is vadiúj motor volt benne, és nagyon erőtlennek éreztem. Ez egy komoly motor volt az eddigiekhez képest, én ragaszkodtam volna hozzá, de hát sajnos nem lehet. Így viszont zsákbamacska, hogy milyen lesz az új motor, majd ott fog kiderülni.
- A P.H.Sport rajtad kívül még viszi Chicherit is, vagy csak veletek foglalkozik?
- Igen, ő is megy. Ő hivatalosan a Junior WRC bajnokságban indul, minket csak A6-ban értékelnek, mi nem kaphatunk pontot, és ezért mi jóval hátrébb is rajtolunk, ott megyünk, ahol már semmi nem számít :)
- Tudsz ellenfelekről, akik hasonló cipőben járnak, mint ti, hogy csak beugranak erre a vb-futamra?
- Így nem tudok neveket, de a rajtlistán rajta van. Talán 5-6 ilyen emberke van, mint mi, ott lesz az olasz, a szardíniai bajnok és hasonlóak.
- Akkor lesz kivel vívni...
- Mindenképpen! 28 ember van, mindenkivel szeretnénk küzdeni. Meglátjuk, hogy mennyire tudunk felállni csütörtökig, addig azért még van idő. Attila nagyon sokat próbált segíteni a gondomban, bajomban, és egy picikét mind a ketten elfáradtunk idegileg. Remélem, ebben a maradék pár napban helyreállunk, és úgy tudunk odaállni a rajthoz, hogy képben vagyunk teljesen. Majd kiderül.
- Gondolom, máshogy képzeltétek el az indulás előtti napokat...
- Természetesen nem ez volt betervezve. Úgy kalkuláltuk, hogy kedd reggeltől teljes wellness felkészülés, pihenés, masszázs, sportolás, minden egészen hétfő reggelig, és onnantól pedig kőkemény tréning. Ezzel szemben még arra nem volt időm, hogy lemenjek, ússzak egyet. Nem vagyok a helyzet magaslatán.
- A hétfő tehát elmegy az utazásra.
- Igen. Kedden van az adminisztratív átvétel, délelőtt megkapjuk a pályabejáráshoz szükséges papírokat, és gyakorlatilag szerda estig tart a hivatalos tréning. Minden pályán kétszer lehet menni, összesen 10 különböző pálya van. A legrövidebb 6 kilométer, a leghosszabb 29. Csütörtökön technikai gépátvétel reggel, délután pedig shakedown. Azon indulni szeretnénk, befizettünk rá. Ott fogjuk kipróbálni az autót, ott derül majd ki, hogy milyen a motor, majd küldök róla SMS-t. Péntek reggel van a rajt. Mindent megteszünk azért, hogy helytálljunk. Ennyi szarság után szeretnénk büszkén hazajönni!
- Sajnálom, hogy ilyen előzmények után tudtok csak elindulni első vb-szereplésetekre. Kívánjuk, hogy minden jól sikerüljön, és várunk minden hírt rólatok!