Fotós kollégámmal egyetemben simán "leszürkéztük" aktuális tesztautónkat, s ezzel mély lelki válságba taszítottuk a Toyota hazai PR-vezetőjét. Merthogy a Yaris Blue egyedi sorozat - legalábbis a gyáriak szerint - kizárólag a kék háromféle árnyalatában kapható. Ha kék, akkor kék, nincs mit tenni, biztosan mi vagyunk színtévesztők... A már önmagában is bájos kisautón a karosszéria színére fényezett lökhárítók és tükörházak, krómozott kipufogóvég és mutatós ködfényszórók vállalják magukra a vevőcsalogatás terhét. Kimondottan a Blue változathoz tervezett, 14 colos méretű könnyűfém felnik járnak az autóhoz, továbbá a felszereltséget azonosító jelzés is egyedi - ez utóbbi belül, a küszöbborításon és a szőnyegeken szintén visszaköszön.
Hódító praktikum
Menő manó
A Blue széria háromféle motorral (1.0 VVT-i - 65 LE, 1.3 VVT-i - 87 LE, 1.4 D-4D - 75 LE) érhető el, szerkesztőségünknél az izmosabbik benzines erőforrással járt az egyedi Yaris. Az 1298 köbcentis motor valódi városi vagánnyá avatja a kocsit, a kis Toyota lelkesen vágtáz, méreteinél fogva a sűrű forgalomban is jól manőverezhetünk vele, s a parkolás sem okozhat gondot. A folyamatosan változó szelepvezérlésnek köszönhetően alul is nyomatékos az erőforrás, így nyugodt autózáskor ritkán szükséges a precíz, de kissé akadósan járó sebességváltó karja után nyúlni.
Ellentételezés
A tartalomból: Menetpróba: Peugeot 407 SW Teszt: Suzuki Liana 1.6 GS 4WD Időszerű: úthálózat-fejlesztés (M3, M6) Sporthírek - F1, rali, CART, MotoGP |
TZZS, fotó: Hilbert Péter