Öt csapat mindenképp lesz a 2005-ös ralivébén, és ez nagyon jó. Hogy lesz-e hat, még nem tudni, és azt sem, két év múlva és később és még később miként is alakul a helyzet. Lényeg a lényeg: a PSA-konszern két nagyja, a Citroen és a Peugeot, valamint a Subaru mellett a Skoda és a Mitsubishi is teljes gyári programot fut a következő szezonban. A Ford minden bizonnyal csak néhány versenyen indítja autóit, de ez még nem eldöntött.
Idén konsktruktőrileg ugye az van, hogy Citroen, Ford, Subaru, Peugeot. A visszatérő Mitsubishi a kilencedik, finnországi futamot követően bedobta a törülközőt, nem jöttek az eredmények, a pénz viszont ment. A Skoda Octavia-váltása sem sikeredett valami fényesre, el is bújtak egy picit fejlesztgetni a Fabiával. És mostanság úgy látszik, nem is hiába, mert nem egy meglepően jó eredménnyel hívták fel magukra a figyelmet.
A japán háromgyémántosoknál már nem a korábbi navigátor Sven Quandt, hanem a "helyi menő" Isao Torii felel a raliprogramért. Mario Fornaris maradt a vezető fejlesztő, technikai igazgató.
A "cseheknél" Martin Muehlmeier főnök arról beszélt a bejelentéskor, hogy jól meggyőzték a Volkswagent, érdemes áldozni a ralisportra, így hát áldoznak és mennek, megyegetnek tovább.
Arról sehol sem tudni még biztosat, kik vezetik majd a Lancereket és a Fabiákat. A Mitsubishinél Panizzi állása lehet egyértelmű, a francia klasszison túl a spanyol Solát, az olasz Gallit és a finn Sohlberget "próbálgatták" a közelmúltban. De az is elképzelhető, hogy abszolút új felállás lesz 2005-ben.
Skodákat ezidőtájt a finn Gardemeister és Paasonen, valamint a német Schwarz szokik terelgetni. Utóbbinak van szerződése a következő évad végéig, tehát elvileg ő az egyik, sokan és sok helyen az 1995-ös világbajnok, skót Colin McRae nevét emlegetik még.
A motorsportmindenét "átgondoló", a Forma-1-ből kiszálló Fordnál várják, mi lesz a Mosley-féle Super 2000 ötlettel, Malcolm Wilson és csapata persze ezer százalék, hogy szeretné folytatni jövőre is. Amit eddig hallhattunk és olvashattunk, hogy nincs pénz, azaz erre nincs pénz. A szabálymódosításokkal meg ugye azt szeretné elérni az FIA, hogy ne legyen ilyen hiperdrága a sport, annak is az elitje.
A Super 2000 kategória bevezetése egészen röviden annyit jelentene, hogy kétliteres, de turbó nélküli, 250-270 lóerős gépekkel versenyeznének a legjobbak - futómű, váltó semmi extra, semmi aktív differenciálmű, "anyagilag" meg semmi titánium, kerámia és magnézium... meglátjuk. És készül a Citroen C4, meg új Focus is, mármint WRC...