Az olasz formamágus, Walter 'de Silva "többször használatos" stíluselemeit viseli magán a Seat Ibiza, s ezzel már alapkivitelben érzelmi húrokat penget a járgány. Persze, még többen dőlnek a spanyol hódító karjába, ha tesztautónkhoz hasonlóan 205/45-ös abroncsokkal felszerelt, 16 colos könnyűfém "sportcipőket" húz, tetején fordított baseballsapka gyanánt decens légterelő feszít, továbbá a csillogó aranyláncok mintájára xenon lámpákkal és ködfényszórókkal villog.
Úton álló
Nemcsak megjelenésében, hanem menetdinamikai jellemzőit tekintve is hatásos az Ibiza Xenon Sport. A kocsi alá ugyanis sportfutómű került, rövidebb rugókkal és keményebb lengéscsillapítókkal, így nagyobb tempóval, merészebben "eshetünk be" a kanyarokba. Az elektrohidraulikus rásegítésű kormányon leadott parancsokat kezesbárány módjára teljesíti az autó - orra a sebesség növelésével finoman kezdi elhagyni a képzeletben kijelölt ívet, de szinte rezzenéstelenül viseli a vezetési hibákat, provokációkat is. Azért a kormányzás lehetne valamivel közvetlenebb és érzékletesebb. Lendületes vezetéskor blokkolás- és kipörgésgátló, illetve kikapcsolható menetstabilizáló rendszer segít az autó megzabolázásában, míg a pilótát és navigátorát kellő oldaltartást biztosító sportülések tartják a helyükön. A feszesre hangolt felfüggesztések ellenére a rugózási komfort megfelelő, hétköznapi használatban, például a romos budapesti utakon sem kínszenvedés a Seat vezetése.
A Xenon Sport felszereltség kizárólag az 1,4 literes motor 100 lóerős változatával érhető el - és viszont. Alulról kissé nyomatékszegény a tizenhat szelepes egység, csak 3000-es fordulat fölött hajlandó teljes erőbedobással dolgozni, onnantól viszont élénken gyorsítja az autót, s ekkor kezdi lelkesítő, érces hangú előadását.
Tartalmas
A tartalomból: |
TZZS Fotó: Hilbert Péter