Cagiva XTRA Raptor - Nr. 072

Vágólapra másolva!
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem számított a design, amikor motorvásárlásban gondolkodtam. Olyan gépet akartam venni, amelynek karaktere is van, így a japán motorokat szinte azonnal kizártam. Elnézést azoktól, akiknek japán gépük van, rengeteget próbáltam, és egyébként nagyon jó véleménnyel vagyok róluk. Sőt, végül épp azért döntöttem a Raptor mellett, mert Suzuki-blokk van benne.
Vágólapra másolva!

A Cagiva V-Raptor külsőre egyből megfogott, és nem elsősorban a furcsa fejidomával, hanem a rendkívül lendületes vonalvezetésével. Természetesen több ízben jártam a Ducati szalonban is, mielőtt Stuttgartból behoztam az XTRA-t, és majdnem elcsábított egy 800-as Monster. Azóta már mentem néhányszor 800-as Monsterrel, és nem bántam meg döntésemet, bár a Ducati is igen jó motor. Végül mégis a Raptorra esett a választásom, ráadásul nagy mázlival jelentős engedményt tudtam kialkudni egy német kereskedőnél. Mivel 2002-ben épp úgy tűnt, hogy az MV Augusta-csoportnak befellegzett (amelynek része a Cagiva is), a németek igyekeztek szabadulni a Raptoroktól.

Forrás: [origo]

Szóval a végén XTRA lett, mégpedig a 072-es sorszámú. Eredetileg 1000 darabot terveztek legyártani az XTRA sorozatból, de tudomásom szerint azóta sem készült el 1000 darab. Tehát elég ritka madár. Az XTRA annyiban különbözik a mezei V-Raptoroktól, hogy a vázát átalakították, a hátulját 5 cm-rel megemelték; a futómű elől egy Marzocchi - teljesen állítható - 43 mm-es belső átmérőjű felfordított villa, hátul pedig Sachs márkájú központi rugóstag, szintén teljesen állítható. Ezen felül az XTRA kapott kormánylengés-csillapítót, valamint a meglehetősen olcsó hangulatot árasztó műanyag designelemeket karbonra cserélte a gyár.

Az utóbbi időben jó néhány újságban jelent meg teszt a motorról, mindet olvastam, és többé-kevésbé fedik a valóságot. Összehasonlításként azonban nem tudom ezeket felhasználni, mert az azokban felemlegetett gyengéi a motornak jelen állapotában nem vagy csak részben észlelhetők. Gondolom, senkit nem lep meg, hogy a TL1000-es blokkjának erejével semmi gond. Ugyanez mondható el a gázreakcióról és az üzemanyag ellátásról. Néhány tesztelő kifogásolta ugyan, hogy túl gyenge a motor, főként a felső tartományban. Erről nem nagyon tudok nyilatkozni, mivel 1500 km-es korában titán Akrapovic-dobokra cseréltem a széria kipufogókat, amelyek amellett, hogy - némi finomítás után - a felső tartományban is erősebbé tették a bringát, még 8 kg-mal is csökkentették a súlyát. A kuplung suzukisan puha, a váltó tökéletesen pontos.

Forrás: [origo]

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!