Távvágtázó - Ford Transit 350 LWB 2.4 TDCi Van

Vágólapra másolva!
A könnyű haszongépjárművek piacán évtizedek óta állócsillagnak számító Ford Transit ezen változata arra készült, hogy Európa autópályáin nagy átlagsebességgel tegyen meg nagy távolságokat. E célból olyan hajtóművel látták el, hogy azt megirigyelhetnék az olimpiai futószámok bajnokai: vágtázó tempóban teljesíti a maratonit.
Vágólapra másolva!

A Ford Transit kezdettől fogva etalonnak számít a könnyű haszonjárművek között: akarva-akaratlan hozzá mérik magukat a többiek. A mostani sorozat különlegessége, hogy kétféle hajtómű-elrendezéssel készül, lényegében ugyanaz a karosszéria: a kisebbek fronthajtásúak, a nagyok hátsókerék-hajtásúak. Mostani tesztkocsink az utóbbi társaság képviselője, sőt azon belül is majdnem a legnagyobb, mivel hosszú tengelytávú (LWB), középmagas tetejű. Össztömege az úrvezetői jogosítvánnyal hajtható felső határt, a 3,5 tonnát éri el, teherbírása 1400 kilogramm, raktere pedig tekintélyes 8,5 köbméter. Jókora, s ha az utánfutó-vontató képességet is kihasználjuk, eléggé súlyos járműről van tehát szó, amelynek megfelelően potens motorra van szüksége, ha tartani akarja a logisztikai szakterületen gyakorta megkívánt magas átlagsebességeket. Éppen ezt a célt szolgálja a nemrég megjelent csúcsváltozat, amelynek 137 lóereje meghökkentő dolgokra képes.

Veszi a lapot

Forrás: Autó-Motor


Egy kis ergonómia

Forrás: Autó-Motor


Mozgóraktár

Forrás: Autó-Motor


Forrás: Autó-Motor

A tartalomból:
Menetpróba: Ford Focus, Mondeo Titanium X, BMW M5
Teszt: Dacia Logan 1.4 8V MPI, Skoda Octavia 1.4 16V Ambiente, VW Caddy Life 1.9 PD TDI, Smart Forfour 1.3 Passion
Melléklet: téli gumiabroncsok



Karlovitz Kristóf, fotó: Hilbert Péter

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!