A Ford Transit kezdettől fogva etalonnak számít a könnyű haszonjárművek között: akarva-akaratlan hozzá mérik magukat a többiek. A mostani sorozat különlegessége, hogy kétféle hajtómű-elrendezéssel készül, lényegében ugyanaz a karosszéria: a kisebbek fronthajtásúak, a nagyok hátsókerék-hajtásúak. Mostani tesztkocsink az utóbbi társaság képviselője, sőt azon belül is majdnem a legnagyobb, mivel hosszú tengelytávú (LWB), középmagas tetejű. Össztömege az úrvezetői jogosítvánnyal hajtható felső határt, a 3,5 tonnát éri el, teherbírása 1400 kilogramm, raktere pedig tekintélyes 8,5 köbméter. Jókora, s ha az utánfutó-vontató képességet is kihasználjuk, eléggé súlyos járműről van tehát szó, amelynek megfelelően potens motorra van szüksége, ha tartani akarja a logisztikai szakterületen gyakorta megkívánt magas átlagsebességeket. Éppen ezt a célt szolgálja a nemrég megjelent csúcsváltozat, amelynek 137 lóereje meghökkentő dolgokra képes.
Veszi a lapot
Egy kis ergonómia
Mozgóraktár
A tartalomból: |
Karlovitz Kristóf, fotó: Hilbert Péter