1 749 000 Ft. Ennyit kérnek a Romániában gyártott Dacia-utód alapváltozatáért, amelynek az összeszerelő üzem földrajzi elhelyezkedésén kívül gyakorlatilag semmi köze keleti szomszédunkhoz. Az autós szakmában komoly tekintélynek örvendő francia Renault tervezte és alkotta meg a Logant, eurószázmilliókat, emberi erőforrást nem kímélve. Az országhatáron túl a vásárlók azonnal megrohamozták a kereskedéseket, ma már csak a hosszú-hosszú várólista végére iratkozhat fel, aki új népautót szeretne. Nagy sláger lett, az egyszer biztos.
Hogy nálunk mi lesz, egyelőre rejtély, mindenesetre ha annyian akarnak majd Logant venni, mint ahányan tesztautónkat egy hét alatt megbámulták, akkor csúnya sorbanállások lesznek a szalonok előtt. Egy homlokomra tetovált majom felirattal sem lettem volna feltűnőbb, mint a Logan volánja mögött, nemegyszer kisebb forgalmi dugó alakult a jármű előtt, mögött és mellett. Parkolóból történő gyors távozáshoz seprűvel kellett felszerelkeznem (a nézelődők és taperolók elhessegetése végett), a lelkesebbje kedvéért a prospektust is be kellett vágnom, hogy minden fogós technikai kérdésre csípőből nyomjam a választ.
A (talán) várható nagy rohamra tekintettel szerkesztőségünk a teljesen alap, mondhatni, fapados változatra jelentkezett be, a járműbe becsüccsenve mindenhonnan az olcsóság/gazdaságosság köszön vissza. A műszerfal- és ajtóborítás masszív, kopogós műanyag, amelynek felületét sűrűn sorakozó dudorok díszítik. Nem éppen szép, de legalább nem lesz semmi baja, ha ráfröccsen valami.